TAUŠOVÁ, Kristýna. Návrh katalogu kritérií pro posuzování učebnic z hlediska podpory strategií učení (Proposed Criteria Catalogue for Textbook Analysis from the Point of View of the Learning Strategies Support). In Janíková, V., Hanušová, S. (eds.). Cizí jazyky ve výzkumu. První vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 29-42. ISBN 978-80-210-5377-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Návrh katalogu kritérií pro posuzování učebnic z hlediska podpory strategií učení
Name in Czech Návrh katalogu kritérií pro posuzování učebnic z hlediska podpory strategií učení
Name (in English) Proposed Criteria Catalogue for Textbook Analysis from the Point of View of the Learning Strategies Support
Authors TAUŠOVÁ, Kristýna (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition První vydání. Brno, Janíková, V., Hanušová, S. (eds.). Cizí jazyky ve výzkumu. p. 29-42, 14 pp. 2010.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046354
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5377-9
Keywords (in Czech) řečové dovednosti strategie učení učebnice učební úloha katalog kritérií
Keywords in English language skills learning strategies textbooks learning task criteria catalogue
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Kristýna Taušová, učo 105118. Changed: 8/3/2012 19:31.
Abstract
Strategie učení jsou chápány jako uvědomělá činnost. Se strategiemi učení by měl být žák seznamován ve všech předmětech tak, aby byl schopen je prakticky a úspěšně využívat při vlastním učení. Současné učebnice cizích jazyků se snaží reagovat na trendy v aktuální kurikulární politice, ovšem řada z nich byla vydána dříve než RVP ZV. Proto se nabízí otázka, zda i v učebnicích německého jazyka najdeme prvky podpory rozvoje strategií učení u žáků. Pro objasnění nastíněné problematiky upravujeme výzkumný nástroj v podobě katalogu kritérií pro hodnocení učebnic nj z hlediska podpory strategií učení.
Abstract (in English)
In its first part the paper introduces the project of the dissertation thesis Learning Strategies Support in German Language Textbooks and in the Class in Primary Schools. There are defined the key terms and the research background of this topic, the aim of the dissertation thesis and the research methods. In the second part of this paper we introduce a concept of a criteria catalogue for evaluation of textbooks from the view of the learning strategies support.
PrintDisplayed: 12/7/2024 14:46