JANÍKOVÁ, Věra. Diferencovaný a individuální přístup k žákům ve výuce cizích jazyků. In Marie Vítková, Jiří Havel (eds.): Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd. Brno: Paido, 2010, 10 s. ISBN 978-80-7315-199-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Diferencovaný a individuální přístup k žákům ve výuce cizích jazyků
Název česky Diferencovaný a individuální přístup k žákům ve výuce cizích jazyků
Název anglicky Differentiated and individual approach to pupils in FLT
Autoři JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Marie Vítková, Jiří Havel (eds.): Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 10 s. 2010.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046368
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-199-7
Klíčová slova česky individualizace; diferenciace; cizojazyčná výuka
Klíčová slova anglicky individualization; differentiation; FLT
Změnil Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 13. 1. 2011 12:07.
Anotace
Uplatňování diferencovaného a individuálního přístupu k žákům patří v současnosti k základním pedagogickým zásadám. I v cizojazyčné výuce je třeba respektovat individuální zvláštnosti žáků a předpoklady k učení, jejich zájmy, zkušenosti, potřeby, učební motivaci i učební styly. V příspěvku jsou podrobněji osvětlena vybraná kritéria pro realizaci vnitřní diferenciace, některá z nich jsou opatřena konkrétními příklady pro výuku němčiny jako cizího jazyka.
Anotace anglicky
Nowadays, using differentiated and individual approaches to pupils belongs to basic teaching standards. In foreign language teaching, it is also necessary to respect the individual traits of pupils as well as their learning abilities, interests, experience, needs, their motivation to learn and their learning styles. In the paper, selected criteria for the implementation of internal differentiation are explained in detail. Some of them are tagged with examples from classes of German as a foreign language.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 02:22