MILÉŘ, Tomáš and Petr SLÁDEK. The climate literacy challenge. In INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, ICEEPSY 2010. 2010. ISSN 1986-3020.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name The climate literacy challenge
Name in Czech Výzva ke klimatické gramotnosti
Authors MILÉŘ, Tomáš and Petr SLÁDEK.
Edition INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, ICEEPSY 2010, 2010.
Other information
Original language English
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Cyprus
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISSN 1986-3020
UT WoS 000298559900019
Keywords (in Czech) vzdělávání, kurikulum, klimatická gramotnost, vědecká komunikace, učební plány
Keywords in English education, curriculum, climate literacy, science communication, lesson plans
Tags International impact
Changed by Changed by: doc. RNDr. Petr Sládek, CSc., učo 1617. Changed: 6/1/2011 10:52.
Abstract
Climate literacy is crucial for future low-carbon living. On the basic of our research, we designed a three years course for upper primary school in order to improve the climate literacy of the population. We have performed a three year testing of the improved curriculum at the pilot upper primary school. The curriculum was designed for grades 7 to 9 of the Czech educational system and can be modified for other countries.
Abstract (in Czech)
Gramotnost týkající se klimatu je zásadní pro budoucí nízkouhlíkový život. Na základě našeho výzkumu jsme navrhli tříleté kurzy pro základní školy, s cílem zlepšit gramotnost obyvatelstva týkající se klimatu. Provedli jsme tříleté testování navrženého kurikula na pilotní základní škole. Učební plán byl navržen pro 7 až 9 třídu českého vzdělávacího systému a může být upraven i pro jiné země.
PrintDisplayed: 18/7/2024 12:25