a 2010

The climate literacy challenge

MILÉŘ, Tomáš and Petr SLÁDEK

Basic information

Original name

The climate literacy challenge

Name in Czech

Výzva ke klimatické gramotnosti

Edition

INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, ICEEPSY 2010, 2010

Other information

Language

English

Type of outcome

Konferenční abstrakt

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Cyprus

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISSN

UT WoS

000298559900019

Keywords (in Czech)

vzdělávání, kurikulum, klimatická gramotnost, vědecká komunikace, učební plány

Keywords in English

education, curriculum, climate literacy, science communication, lesson plans

Tags

International impact
Změněno: 6/1/2011 10:52, doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.

Abstract

V originále

Climate literacy is crucial for future low-carbon living. On the basic of our research, we designed a three years course for upper primary school in order to improve the climate literacy of the population. We have performed a three year testing of the improved curriculum at the pilot upper primary school. The curriculum was designed for grades 7 to 9 of the Czech educational system and can be modified for other countries.

In Czech

Gramotnost týkající se klimatu je zásadní pro budoucí nízkouhlíkový život. Na základě našeho výzkumu jsme navrhli tříleté kurzy pro základní školy, s cílem zlepšit gramotnost obyvatelstva týkající se klimatu. Provedli jsme tříleté testování navrženého kurikula na pilotní základní škole. Učební plán byl navržen pro 7 až 9 třídu českého vzdělávacího systému a může být upraven i pro jiné země.