Informační systém MU
DOLEŽAL, Tomáš and Marie PAVLOVSKÁ. Dramatická výchova ve školních vzdělávacích programech ZŠ v Brně (Drama education in school curriculum of primary school in Brno.). In Primárna edukácia včera, dnes a zajtra. 2010.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Dramatická výchova ve školních vzdělávacích programech ZŠ v Brně
Name (in English) Drama education in school curriculum of primary school in Brno.
Authors DOLEŽAL, Tomáš and Marie PAVLOVSKÁ.
Edition Primárna edukácia včera, dnes a zajtra, 2010.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Dramatická výchova, 1. stupeň ZŠ, ŠVP, výzkum, metoda práce, samostatný předmět
Keywords in English Drama, primary school, school curriculum, research, methods of work, a separate subject
Changed by Changed by: Mgr. Tomáš Mohapl Doležal, učo 35515. Changed: 6/1/2011 11:54.
Abstract
V příspěvku se zabýváme využitím DV na ZŠ, především na 1. st. ZŠ, na němž může být DV ve formě samostatného předmětu nebo jako metoda práce, která propojuje jednotlivé předměty a dává do souvislostí poznatky z těchto předmětů. Představíme výzkum, který proběhl na brněnských ZŠ a jeho cílem bylo zjistit, v jaké formě je DV na dané škole využívána, jak je DV zařazena v ŠVP a jakou formu DV učitelé upřednostňují.
Abstract (in English)
We deal with the use of drama in primary school, especially at primary school, which can be drama in the form of a separate course or as a method of work, linking different subjects and gives coherence to the knowledge of these subjects. We introduce research which took place at primary schools in Brno and its aim was to determine in what form is drama education at the school used as drama in education included in school curriculum and what sort of drama teachers prefer. We deal with the use of drama in primary school, especially at primary school, which can be drama in the form of a separate course or as a method of work, linking different subjects and gives coherence to the knowledge of these subjects. We introduce research which took place at primary schools in Brno and its aim was to determine in what form is drama education at the school used as drama in education included in school curriculum and what sort of drama teachers prefer.
Displayed: 31/7/2024 07:22