Dramatická výchova ve školních vzdělávacích programech ZŠ v Brně
DOLEŽAL, Tomáš and Marie PAVLOVSKÁ. Dramatická výchova ve školních vzdělávacích programech ZŠ v Brně (Drama education in school curriculum of primary school in Brno.). In Primárna edukácia včera, dnes a zajtra. 2010. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Dramatická výchova ve školních vzdělávacích programech ZŠ v Brně |
Name (in English) | Drama education in school curriculum of primary school in Brno. |
Authors | DOLEŽAL, Tomáš and Marie PAVLOVSKÁ. |
Edition | Primárna edukácia včera, dnes a zajtra, 2010. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Presentations at conferences |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Slovakia |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | Dramatická výchova, 1. stupeň ZŠ, ŠVP, výzkum, metoda práce, samostatný předmět |
Keywords in English | Drama, primary school, school curriculum, research, methods of work, a separate subject |
Changed by | Changed by: Mgr. Tomáš Mohapl Doležal, učo 35515. Changed: 6/1/2011 11:54. |
Abstract |
---|
V příspěvku se zabýváme využitím DV na ZŠ, především na 1. st. ZŠ, na němž může být DV ve formě samostatného předmětu nebo jako metoda práce, která propojuje jednotlivé předměty a dává do souvislostí poznatky z těchto předmětů. Představíme výzkum, který proběhl na brněnských ZŠ a jeho cílem bylo zjistit, v jaké formě je DV na dané škole využívána, jak je DV zařazena v ŠVP a jakou formu DV učitelé upřednostňují. |
Abstract (in English) |
---|
We deal with the use of drama in primary school, especially at primary school, which can be drama in the form of a separate course or as a method of work, linking different subjects and gives coherence to the knowledge of these subjects. We introduce research which took place at primary schools in Brno and its aim was to determine in what form is drama education at the school used as drama in education included in school curriculum and what sort of drama teachers prefer. We deal with the use of drama in primary school, especially at primary school, which can be drama in the form of a separate course or as a method of work, linking different subjects and gives coherence to the knowledge of these subjects. We introduce research which took place at primary schools in Brno and its aim was to determine in what form is drama education at the school used as drama in education included in school curriculum and what sort of drama teachers prefer. |
PrintDisplayed: 7/9/2024 01:21