D 2010

Vysokoškolské studium v éře sociálních sítí (pohledem studentů)

ZOUNEK, Jiří

Basic information

Original name

Vysokoškolské studium v éře sociálních sítí (pohledem studentů)

Name (in English)

Tertiary education in the era of social networking (through students` eyes)

Authors

ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Hradec Králové, Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2010, p. 285-290, 6 pp. 2010

Publisher

Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/10:00046382

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-7435-067-2

Keywords (in Czech)

terciární vzdělávání; výzkum; e-learning; web 2.0; studenti; studium; ICT; sociální sítě

Keywords in English

terciary education; research;e-learning; web 2.0; student; study; ICT; social network
Změněno: 6/1/2011 14:22, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek je výstupem výzkumného projektu, který si klade za cíl poznat proces učení současné generace studentů na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity (MU), přičemž se zaměřuje na využívání různých prostředků ICT při studiu. Autor se soustředí na výhody i nevýhody využívání různých technologií při studiu. Dále se věnuje sociálním sítím a virtuálním komunitám. Ukáže na konkrétním případě tzv. digitálního studenta, který je příkladem toho, jak si studenti přizpůsobují nástroje ICT a elektronické materiály svým potřebám či učebním stylům a vytvářejí si tak svoje vlastní digitální učební prostředí.

In English

The paper is an output from a research project whose objective is to understand the process of learning among the current generation of students in the Faculty of Arts, MU, focusing on the use of ICT tools. The research has been undertaken in Masaryk University, with support from the Grant Foundation of the Dean of Faculty of Arts. It also focuses on which specific ICT tools and learning sources students use in their study, which of them they prefer and why. Rather than limiting itself to the use of university online systems, the research will strive to uncover the role played by web 2.0 services.