Detailed Information on Publication Record
2010
Vysokoškolské studium v éře sociálních sítí (pohledem studentů)
ZOUNEK, JiříBasic information
Original name
Vysokoškolské studium v éře sociálních sítí (pohledem studentů)
Name (in English)
Tertiary education in the era of social networking (through students` eyes)
Authors
ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Hradec Králové, Sborník příspěvků z konference a soutěže eLearning 2010, p. 285-290, 6 pp. 2010
Publisher
Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/10:00046382
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-7435-067-2
Keywords (in Czech)
terciární vzdělávání; výzkum; e-learning; web 2.0; studenti; studium; ICT; sociální sítě
Keywords in English
terciary education; research;e-learning; web 2.0; student; study; ICT; social network
Změněno: 6/1/2011 14:22, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
V originále
Příspěvek je výstupem výzkumného projektu, který si klade za cíl poznat proces učení současné generace studentů na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity (MU), přičemž se zaměřuje na využívání různých prostředků ICT při studiu. Autor se soustředí na výhody i nevýhody využívání různých technologií při studiu. Dále se věnuje sociálním sítím a virtuálním komunitám. Ukáže na konkrétním případě tzv. digitálního studenta, který je příkladem toho, jak si studenti přizpůsobují nástroje ICT a elektronické materiály svým potřebám či učebním stylům a vytvářejí si tak svoje vlastní digitální učební prostředí.
In English
The paper is an output from a research project whose objective is to understand the process of learning among the current generation of students in the Faculty of Arts, MU, focusing on the use of ICT tools. The research has been undertaken in Masaryk University, with support from the Grant Foundation of the Dean of Faculty of Arts. It also focuses on which specific ICT tools and learning sources students use in their study, which of them they prefer and why. Rather than limiting itself to the use of university online systems, the research will strive to uncover the role played by web 2.0 services.