TANNENBERGEROVÁ, Monika and Lucie OBROVSKÁ. Inkluze jako problematika současné sociální pedagogiky a její možná podpora pomocí projektu „Férová škola“ (Inclusion as a Question of Current Social Pedagogy and its possible support by the Project „Fair School“). In Sociální pedagogika ve střední Evropě 2010 - inovace a nové trendy (Sborník příspěvků z mezinárodní konference). 2010. ISBN 978-80-87182-15-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Inkluze jako problematika současné sociální pedagogiky a její možná podpora pomocí projektu „Férová škola“
Name in Czech Inkluze jako problematika současné sociální pedagogiky a její možná podpora pomocí projektu „Férová škola“
Name (in English) Inclusion as a Question of Current Social Pedagogy and its possible support by the Project „Fair School“
Authors TANNENBERGEROVÁ, Monika and Lucie OBROVSKÁ.
Edition Sociální pedagogika ve střední Evropě 2010 - inovace a nové trendy (Sborník příspěvků z mezinárodní konference), 2010.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-87182-15-4
Keywords (in Czech) právo na vzdělání, inkluze, specifické vzdělávací potřeby, intaktní děti, děti s odlišností, férová škola
Keywords in English Right to education, inclusion, special educational needs, intact children, children with differences, fair school
Changed by Changed by: Mgr. Monika Zemská, DiS., Ph.D., učo 105251. Changed: 6/1/2011 16:28.
Abstract
Každé dítě v České republice má právo na kvalitní, rovnocenné vzdělání. Každé dítě má právo na takový přístup školského systému, který je schopen využít jeho plného potenciálu. Nedomníváme se, že tato skutečnost a právo na odpovídající vzdělání pro každé dítě s ohledem na jeho specifické potřeby jsou českým vzdělávacím systémem zajištěny beze zbytku. Jednou z cest, jak toho dosáhnout je, podle našeho názoru, inkluzivní vzdělávání.
Abstract (in English)
Every child in the Czech Republic has a right to quality and equal education. Every child also has a right to access to a schooling system, which is capable to exploit its full potential. In our opinion Czech schooling system currently does not have safeguards for educating of every single child due to its own special needs. In our view, inclusive education is one of the ways, how to achieve quality education for every child.
PrintDisplayed: 30/4/2024 10:15