D 2010

Inkluze jako problematika současné sociální pedagogiky a její možná podpora pomocí projektu „Férová škola“

TANNENBERGEROVÁ, Monika and Lucie OBROVSKÁ

Basic information

Original name

Inkluze jako problematika současné sociální pedagogiky a její možná podpora pomocí projektu „Férová škola“

Name in Czech

Inkluze jako problematika současné sociální pedagogiky a její možná podpora pomocí projektu „Férová škola“

Name (in English)

Inclusion as a Question of Current Social Pedagogy and its possible support by the Project „Fair School“

Authors

TANNENBERGEROVÁ, Monika and Lucie OBROVSKÁ

Edition

Sociální pedagogika ve střední Evropě 2010 - inovace a nové trendy (Sborník příspěvků z mezinárodní konference), 2010

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-87182-15-4

Keywords (in Czech)

právo na vzdělání, inkluze, specifické vzdělávací potřeby, intaktní děti, děti s odlišností, férová škola

Keywords in English

Right to education, inclusion, special educational needs, intact children, children with differences, fair school
Změněno: 6/1/2011 16:28, Mgr. Monika Zemská, DiS., Ph.D.

Abstract

V originále

Každé dítě v České republice má právo na kvalitní, rovnocenné vzdělání. Každé dítě má právo na takový přístup školského systému, který je schopen využít jeho plného potenciálu. Nedomníváme se, že tato skutečnost a právo na odpovídající vzdělání pro každé dítě s ohledem na jeho specifické potřeby jsou českým vzdělávacím systémem zajištěny beze zbytku. Jednou z cest, jak toho dosáhnout je, podle našeho názoru, inkluzivní vzdělávání.

In English

Every child in the Czech Republic has a right to quality and equal education. Every child also has a right to access to a schooling system, which is capable to exploit its full potential. In our opinion Czech schooling system currently does not have safeguards for educating of every single child due to its own special needs. In our view, inclusive education is one of the ways, how to achieve quality education for every child.