Detailed Information on Publication Record
2010
Inkluze jako problematika současné sociální pedagogiky a její možná podpora pomocí projektu „Férová škola“
TANNENBERGEROVÁ, Monika and Lucie OBROVSKÁBasic information
Original name
Inkluze jako problematika současné sociální pedagogiky a její možná podpora pomocí projektu „Férová škola“
Name in Czech
Inkluze jako problematika současné sociální pedagogiky a její možná podpora pomocí projektu „Férová škola“
Name (in English)
Inclusion as a Question of Current Social Pedagogy and its possible support by the Project „Fair School“
Authors
TANNENBERGEROVÁ, Monika and Lucie OBROVSKÁ
Edition
Sociální pedagogika ve střední Evropě 2010 - inovace a nové trendy (Sborník příspěvků z mezinárodní konference), 2010
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-87182-15-4
Keywords (in Czech)
právo na vzdělání, inkluze, specifické vzdělávací potřeby, intaktní děti, děti s odlišností, férová škola
Keywords in English
Right to education, inclusion, special educational needs, intact children, children with differences, fair school
Změněno: 6/1/2011 16:28, Mgr. Monika Zemská, DiS., Ph.D.
V originále
Každé dítě v České republice má právo na kvalitní, rovnocenné vzdělání. Každé dítě má právo na takový přístup školského systému, který je schopen využít jeho plného potenciálu. Nedomníváme se, že tato skutečnost a právo na odpovídající vzdělání pro každé dítě s ohledem na jeho specifické potřeby jsou českým vzdělávacím systémem zajištěny beze zbytku. Jednou z cest, jak toho dosáhnout je, podle našeho názoru, inkluzivní vzdělávání.
In English
Every child in the Czech Republic has a right to quality and equal education. Every child also has a right to access to a schooling system, which is capable to exploit its full potential. In our opinion Czech schooling system currently does not have safeguards for educating of every single child due to its own special needs. In our view, inclusive education is one of the ways, how to achieve quality education for every child.