PIŠTĚKOVÁ, Lucie and Kateřina PĚČKOVÁ. Vnímání osobnosti učitele z pohledu studentů pedagogické fakulty (Perception of teachers personality from the perspective of students of pedagogical faculty). In Nové přístupy v přípravě budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků. první. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 93-108, 15 pp. ISBN 978-80-210-5368-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vnímání osobnosti učitele z pohledu studentů pedagogické fakulty
Name in Czech Vnímání osobnosti učitele z pohledu studentů pedagogické fakulty
Name (in English) Perception of teachers personality from the perspective of students of pedagogical faculty
Authors PIŠTĚKOVÁ, Lucie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Kateřina PĚČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition první. Brno, Nové přístupy v přípravě budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků, p. 93-108, 15 pp. 2010.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046394
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5368-7
Keywords (in Czech) osobnost učitele; učitel; povolání
Keywords in English teachers personality; teacher; profession
Changed by Changed by: Mgr. Lucie Pištěková, učo 104530. Changed: 6/1/2011 18:40.
Abstract
Ve svém příspěvku popíšeme Vnímání osobnosti učitele z pohledu studentů pedagogické fakulty. Tento výzkum nám umožnil nahlédnout do problematiky vnímání povolání a pojetí osobnosti učitele. V průběhu roku 2009 proběhlo výzkumné šetření mezi studenty pedagogické fakulty Masarykovy univerzity.
Abstract (in English)
This article describes perception of teachers personality from the point of view of students of Faculty of Education. This research allowed us to look into issue of perception of professions and conception of teachers personality. The research was conducted among students of Faculty of Education of Masaryk University during the year 2009.
Links
MUNI/A/1022/2009, interní kód MUName: Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání (Acronym: RKK)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 7/10/2024 03:14