PĚČKOVÁ, Kateřina. Projektová výuka v přípravě budoucích učitelů (Project teaching in education of intending teachers). In Šimoník, O. (Ed.) Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání. první. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 95-107. ISBN 978-80-210-5246-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Projektová výuka v přípravě budoucích učitelů
Name in Czech Projektová výuka v přípravě budoucích učitelů
Name (in English) Project teaching in education of intending teachers
Authors PĚČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition první. Brno, Šimoník, O. (Ed.) Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání, p. 95-107, 13 pp. 2010.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046395
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5246-8
Keywords (in Czech) projektový výuka; učitelství pro 1.st. ZŠ; kompetence pro projektovou výuku; dotazník
Keywords in English project teaching; Pedagogy for primary school; kompetences for project teaching; questionary
Changed by Changed by: Mgr. Kateřina Pěčková, učo 79407. Changed: 6/1/2011 19:11.
Abstract
V uvedeném článku se budeme zabývat přípravou budoucích učitelů oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na projektové vyučování tzn. kompetence studentů pro projektovou výuku. Ve 4. ročníku studia mají studenti v rámci předmětu Praktikum tvorby výukových předmětů nejprve teoreticky v seminářích a poté během své praxe zrealizovat projekt/projektové vyučování. Fakultní cvičné učitele jsme požádali o vyplnění dotazníku, týkajícího se využívaní projektů v jejich třídě a zjištěné výsledky chceme předložit na konferenci a výzkumné studii.
Abstract (in English)
In the paper we are going to talk about the preparation of intending teachers specialisation on Pedagogy for primary schools for project teaching (kompetences for project teaching). In their fourth year the students of the subject "Practical Training for Designing Educational Projects" have to theoretically prepare in classes and later realize the project/project teaching during their practice. We asked the trainees to complete the questionary about using projects in their classes. We would like to present the results on conference and in the research study.
Links
MUNI/A/1022/2009, interní kód MUName: Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání (Acronym: RKK)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 24/6/2024 03:43