Detailed Information on Publication Record
2010
Možnosti evaluace výchovných činností třídního učitele
STŘELEC, StanislavBasic information
Original name
Možnosti evaluace výchovných činností třídního učitele
Name (in English)
Possibilities of Form Techaer’s Educational Activities Evaluation
Authors
STŘELEC, Stanislav
Edition
PEDAGOGICKÁ EVALUACE 2010. Mezinárodní konference PdF OU v Ostravě. 2010
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
třídní učitel, výchovné činnosti, příklady evaluace, názory učitelů, názory žáků, názory rodičů
Keywords in English
form teacher, educational activities, evaluation examples, teachers’ opinions, pupils’ opinions, parents’ opinions
Změněno: 6/1/2011 20:34, doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc.
V originále
Příspěvek se zabývá možnostmi hodnocení práce třídního učitele. Využívá k tomu ukázky otázek a odpovědí z dotazníkových výzkumných sond, které reflektují názory učitelů, rodičů a žáků základních a středních škol na výchovné působení třídního učitele. Pozornost je přitom věnována zejména činnostem třídního učitele směřujícím k podpoře žákova duševního, tělesného a sociálního zdraví. Příspěvek je součástí řešení výzkumného záměru PdF MU Brno MSM0021622421 Škola a zdraví pro 21. století.
In English
The paper presented here deals with possibilities of a form teacher’s work evaluation. To do so, it uses examples of questions and answers from research questionnaires that reflect teachers’, parents’ and pupils’ opinions concerning the educational activity of form teacher. The special attention is given to form teachers’ activities aimed at strengthening pupil’s mental, physical and social health. The paper as an outcome is a part of research intent School and Health for the 21st Century (Faculty of Education, Masaryk University, MSM0021622421).
Links
MSM0021622421, plan (intention) |
|