C 2010

Inkluzivní vzdělávání dětí s poruchami učení v matematice na základních školách

BLAŽKOVÁ, Růžena and Lenka PAVLÍČKOVÁ

Basic information

Original name

Inkluzivní vzdělávání dětí s poruchami učení v matematice na základních školách

Name in Czech

Inkluzivní vzdělávání dětí s poruchami učení v matematice na základních školách

Name (in English)

Inclusive Education of Pupils with Disabilities in Primary school

Authors

BLAŽKOVÁ, Růžena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Lenka PAVLÍČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

první. Brno, Filová,H., Havel, J. (eds) Inkuzivní vzdělávání v primární škole. p. 249-258, 9 pp. 2010

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00046416

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-202-4

Keywords (in Czech)

specifické poruchy učení; dyskalkulie; výuka matematiky; základní škola

Keywords in English

specific learning difficulties; dyscalcilia; teaching of mathematics; primary school
Změněno: 7/1/2011 10:09, RNDr. Růžena Blažková, CSc.

Abstract

V originále

Uvádíme výsledky výzkumného šetření na základních školách, ve kterém bylo sledováno procentuelní zastoupení žáků se specifickými vzdělávacími potřebami na základních školách a z toho pak žáků s dyskalkulií. Výzkumné šetření bylo prováděno na 145 základních školách.

In English

We present research results at primary school, quantitative number of pupils with specific leasing difficulties in the numbers of pupils at primary school and quantitative numbers of pupils with dyscalculia. Research was done in 145 primary school.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education