HORÁČEK, Radek a Pavel KŘEPELA. Veřejný diskurs výtvarného umění. 1. vyd. Brno: Vydavatelství Masarykovy univerzity. 148 s. ISBN 978-80-210-5390-8. 2010.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Veřejný diskurs výtvarného umění
Název anglicky The public discourse of the visual arts
Autoři HORÁČEK, Radek a Pavel KŘEPELA.
Vydání 1. vyd. Brno, 148 s. 2010.
Nakladatel Vydavatelství Masarykovy univerzity
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5390-8
Klíčová slova česky Veřejný diskurs; umění a veřejnost; zprostředkování umění
Klíčová slova anglicky Public discourse; public art; mediation of art
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D., učo 2051. Změněno: 10. 6. 2012 14:12.
Anotace
Publikace se zabývá otázkou, zda je výtvarné umění privátní zónou uzavřeného společenství umělců, teoretiků a milovníků umění, nebo naopak zda patří nejširší veřejnosti? Mnoho současných výtvarných děl vzniká jako určitá veřejná výzva. Nejde v nich o osobní výpověď, ale o záměrný podnět ke komunikaci o společenském, politickém či veřejném dění. Současně se dnes často stává, že některé výstavy mají rekordní návštěvnost a některá umělecká témata vyvolávají celospolečenskou diskusi. Veřejným diskursem výtvarného umění v této publikaci nazýváme diskusní pole, do nějž vstupují z jednoho směru umělci svými díly, z jiného směru zprostředkovatelé umění, ale také se na něm podílí nejširší veřejnost.
Anotace anglicky
The public discourse of the visual arts The publication focuses on the question whether the visual arts are the interest of a self-contained community of artists, theorists and art lovers or whether it belongs to the wide public. Much of the current artwork is a kind of social appeal. They present less of a personal statement, and more of a stimulus for the communication about social, political or public affairs. At the same time, many exhibitions attract high numbers of visitors and some works of art stimulate wide discussions. What is called public discourse in this publication is the discussion area into which artists contribute with their work and at the same time art mediators and the general public also enter.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 21:19