JANÍK, Tomáš, Petr KNECHT, Petr NAJVAR, Marie DOSKOČILOVÁ, Gabriela DUCHÁČKOVÁ, Tomáš JANKO, Miroslav JIREČEK, Petr NOVÁK, Karolína PEŠKOVÁ, Jana PŘIKRYLOVÁ, Jana STEJSKALÍKOVÁ, Sonia ŠAMALÍKOVÁ, Simona ŠEBESTOVÁ, Jana ZERZOVÁ and Pavel ZLATNÍČEK. Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula (Tools for the monitoring and evaluation of quality in instruction and curriculum). 1st ed. Brno: Paido, 2010, 222 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 20. ISBN 978-80-7315-209-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula
Name in Czech Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula
Name (in English) Tools for the monitoring and evaluation of quality in instruction and curriculum
Authors JANÍK, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petr KNECHT (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr NAJVAR (203 Czech Republic, belonging to the institution), Marie DOSKOČILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Gabriela DUCHÁČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tomáš JANKO (203 Czech Republic, belonging to the institution), Miroslav JIREČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr NOVÁK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Karolína PEŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jana PŘIKRYLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jana STEJSKALÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Sonia ŠAMALÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Simona ŠEBESTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jana ZERZOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Pavel ZLATNÍČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, 222 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 20, 2010.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046471
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-209-3
Keywords (in Czech) kurikulum; výuka; kvalita; monitoring; evaluace
Keywords in English curriculum; instruction; quality; monitoring; evaluation
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D., učo 12232. Changed: 12/1/2011 17:21.
Abstract
V kontextu proměn současné české školy a jejího kurikula se sice pozvolna, avšak přece jen začíná věnovat pozornost otázkám kvality. Kvalita vzdělávání je jedním ze základních cílů ve strategických dokumentech o vzdělávání v zahraničí i u nás. Autoři monografie rozpracovali teoreticko-metodologická východiska pro monitoring a evaluaci kvality kurikula a výuky v kontextu školního vzdělávání v České republice a vytvořili, resp. adaptovali příslušné diagnostické nástroje. Mezi řešenými tématy jsou nonverbální prvky v učebnicích, příležitosti k učení, mezipředmětová témata či strukturace vzdělávacícho obsahu v kurikulárních dokumentech.
Abstract (in English)
Current changes within the Czech school and its curriculum inspire a shift of focus towards the issue of quality. Quality in education becomes one of the key aims mentioned in strategic documets in the Czech Republic and in Europe. The authors elaborated on the theoretical and methodological basis for the monitoring and evaluation of quality of curriculum as well as instruction in the context of school education in the Czech Republic and also developed or adapted adequate diagnostic tools. Topics dealt with in the book include nonverbal elements in textbooks, opportunities to learn, crosscurricular topics and the structuring of educational content in curricular documents.
Links
MUNI/A/1038/2009, interní kód MUName: Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula v oborech školního vzdělávání (Acronym: NAME 2010)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 20/8/2024 23:25