Mehrsprachigkeitskonzept und dessen Stellenwert in der Aus- und Fortbildung von ...
BRYCHOVÁ, Alice. Mehrsprachigkeitskonzept und dessen Stellenwert in der Aus- und Fortbildung von Fremdsprachenlehrern/-innen. In Janík, T.; Knecht, P. (eds.) New Pathways in The Professional Development of Teachers. 1. vyd. Munster: LIT Verlag. s. 50-55, 5 s. ISBN 978-3-643-50153-0. 2010. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Mehrsprachigkeitskonzept und dessen Stellenwert in der Aus- und Fortbildung von Fremdsprachenlehrern/-innen |
Název česky | Vícejazyčnost a její postavení ve vzdělávání a dalším vzdělávání učitelů a učitelek cizích jazyků |
Název anglicky | Multilingualism and its role in education and further education teachers of foreign languages |
Autoři | BRYCHOVÁ, Alice (203 Česká republika, garant, domácí). |
Vydání | 1. vyd. Munster, Janík, T.; Knecht, P. (eds.) New Pathways in The Professional Development of Teachers, od s. 50-55, 5 s. 2010. |
Nakladatel | LIT Verlag |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | němčina |
Typ výsledku | Stať ve sborníku |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Kód RIV | RIV/00216224:14410/10:00046502 |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
ISBN | 978-3-643-50153-0 |
UT WoS | 000287980000018 |
Klíčová slova česky | vícejazyčnost; vzdělávání učitelů cizích jazyků |
Klíčová slova anglicky | multilingvism; education of foreign language teachers |
Příznaky | Mezinárodní význam, Recenzováno |
Změnil | Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 26. 4. 2011 19:28. |
Anotace |
---|
Seit der Formulierung der neuen curricularen Standards für die Schulen in Tschechien wurde der in Europa bereits viel diskutierte Begriff der Mehrsprachigkeit auch bei uns zu einem aktuellen Thema. Dieses Konzept sollte nicht nur in die schulische Praxis, sondern auch in die Aus- und Fortbildung von Fremdsprachenlehrern/-innen implementiert werden. In dem Beitrag versuchen wir den Begriff Mehrsprachigkeitskonzept abzugrenzen, bildungspolitische Merkmale des Konzeptes vorzustellen und methodisch-didaktische Umsetzungsmöglichkeiten zu beschreiben. |
Anotace česky |
---|
Od té doby, co byly formulovány nové kurikulární standardy pro výuku na školách v České republice, stal se pojem vícejazyčnost, který je v Evropě právě hodně diskutován, také u nás aktuálním tématem. Tento koncept by neměl být implementován jen do školní praxe, ale také do vzdělávání a dalšího vzdělávání učitelů cizích jazyků. V tomto příspěvku se pokoušíme vymezit pojem vícejazyčnost, představit politicko-vzdělávací charakteristiku tohoto konceptu a popsat metodicko-didaktické možnosti jeho aplikace. |
Anotace anglicky |
---|
Since then, they have been formulated in the new curriculum standards for teaching in schools in the Czech Republic became the concept of multilingualism, which in Europe is much debated, also in our current issue. This concept should not to be implemented only in school practice, but also in education and further training of teachers of foreign languages. In this paper we attempt to define the concept of multilingualism, to introduce political and educational characteristics of this concept and describe the methodological and didactic possibilities of its application. |
VytisknoutZobrazeno: 17. 4. 2024 19:13