BRYCHOVÁ, Alice. Mehrsprachigkeitskonzept und dessen Stellenwert in der Aus- und Fortbildung von Fremdsprachenlehrern/-innen (Multilingualism and its role in education and further education teachers of foreign languages). In Janík, T.; Knecht, P. (eds.) New Pathways in The Professional Development of Teachers. 1st ed. Munster: LIT Verlag, 2010, p. 50-55, 5 pp. ISBN 978-3-643-50153-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Mehrsprachigkeitskonzept und dessen Stellenwert in der Aus- und Fortbildung von Fremdsprachenlehrern/-innen
Name in Czech Vícejazyčnost a její postavení ve vzdělávání a dalším vzdělávání učitelů a učitelek cizích jazyků
Name (in English) Multilingualism and its role in education and further education teachers of foreign languages
Authors BRYCHOVÁ, Alice (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Munster, Janík, T.; Knecht, P. (eds.) New Pathways in The Professional Development of Teachers, p. 50-55, 5 pp. 2010.
Publisher LIT Verlag
Other information
Original language German
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046502
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-3-643-50153-0
UT WoS 000287980000018
Keywords (in Czech) vícejazyčnost; vzdělávání učitelů cizích jazyků
Keywords in English multilingvism; education of foreign language teachers
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Changed: 26/4/2011 19:28.
Abstract
Seit der Formulierung der neuen curricularen Standards für die Schulen in Tschechien wurde der in Europa bereits viel diskutierte Begriff der Mehrsprachigkeit auch bei uns zu einem aktuellen Thema. Dieses Konzept sollte nicht nur in die schulische Praxis, sondern auch in die Aus- und Fortbildung von Fremdsprachenlehrern/-innen implementiert werden. In dem Beitrag versuchen wir den Begriff Mehrsprachigkeitskonzept abzugrenzen, bildungspolitische Merkmale des Konzeptes vorzustellen und methodisch-didaktische Umsetzungsmöglichkeiten zu beschreiben.
Abstract (in Czech)
Od té doby, co byly formulovány nové kurikulární standardy pro výuku na školách v České republice, stal se pojem vícejazyčnost, který je v Evropě právě hodně diskutován, také u nás aktuálním tématem. Tento koncept by neměl být implementován jen do školní praxe, ale také do vzdělávání a dalšího vzdělávání učitelů cizích jazyků. V tomto příspěvku se pokoušíme vymezit pojem vícejazyčnost, představit politicko-vzdělávací charakteristiku tohoto konceptu a popsat metodicko-didaktické možnosti jeho aplikace.
Abstract (in English)
Since then, they have been formulated in the new curriculum standards for teaching in schools in the Czech Republic became the concept of multilingualism, which in Europe is much debated, also in our current issue. This concept should not to be implemented only in school practice, but also in education and further training of teachers of foreign languages. In this paper we attempt to define the concept of multilingualism, to introduce political and educational characteristics of this concept and describe the methodological and didactic possibilities of its application.
PrintDisplayed: 30/4/2024 16:00