C 2010

Integrace a segregace v závěrečné reflexi

GULOVÁ, Lenka

Basic information

Original name

Integrace a segregace v závěrečné reflexi

Name in Czech

Integrace a segregace v závěrečné reflexi

Name (in English)

Integration and segregation in the final reflection

Authors

GULOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Edukace romských žáků v zrcadle výzkumných šetření, p. 114-117, 4 pp. neuvádím, 2010

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00046509

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5148-5

Keywords (in Czech)

Integrace segregace mechanismy sociálně znevýhodněné skupiny výzkumy testování

Keywords in English

Integration of segregation mechanisms socially disadvantaged groups research testing
Změněno: 8/4/2011 13:53, Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.

Abstract

V originále

Situaci sociálně znevýhodněných skupin lze vnímat jako poměrně problematickou. Trendy integrace stále naráží na předsudky vůči těmto skupinám, což vede k její segregaci. Výzkumná šetření poukazují na význam procesu integrace, ale současně upozorňují na chybějící dlouhodobou strategii, která by pomohla v narovnání šancí sociálně znevýhodněných skupin.

In English

The situation of socially disadvantaged groups can be seen as quite problematic. Trends in integration still faces prejudice against these groups, which leads to the segregation. Research study reveals the importance of the integration process, but also highlight the lack of long-term strategy that would help settle the chances of socially disadvantaged groups.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education