Detailed Information on Publication Record
2010
Integrace a segregace v závěrečné reflexi
GULOVÁ, LenkaBasic information
Original name
Integrace a segregace v závěrečné reflexi
Name in Czech
Integrace a segregace v závěrečné reflexi
Name (in English)
Integration and segregation in the final reflection
Authors
GULOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Edukace romských žáků v zrcadle výzkumných šetření, p. 114-117, 4 pp. neuvádím, 2010
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00046509
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5148-5
Keywords (in Czech)
Integrace segregace mechanismy sociálně znevýhodněné skupiny výzkumy testování
Keywords in English
Integration of segregation mechanisms socially disadvantaged groups research testing
Změněno: 8/4/2011 13:53, Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
V originále
Situaci sociálně znevýhodněných skupin lze vnímat jako poměrně problematickou. Trendy integrace stále naráží na předsudky vůči těmto skupinám, což vede k její segregaci. Výzkumná šetření poukazují na význam procesu integrace, ale současně upozorňují na chybějící dlouhodobou strategii, která by pomohla v narovnání šancí sociálně znevýhodněných skupin.
In English
The situation of socially disadvantaged groups can be seen as quite problematic. Trends in integration still faces prejudice against these groups, which leads to the segregation. Research study reveals the importance of the integration process, but also highlight the lack of long-term strategy that would help settle the chances of socially disadvantaged groups.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|