GULOVÁ, Lenka, Ema ŠTĚPAŘOVÁ a Zuzana BUCHTOVÁ. Problematika vzdělávání romských žáků v kontextu výzkumných šetření (vymezení témat výzkumných šetření). In Gulová a kol. Analýza vzdělávacích potřeb romských žáků. 1. vyd. Brno: Muni PRESS. s. 8 - 55, 47 s. neuvádím. ISBN 978-80-210-5342-7. 2010.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Problematika vzdělávání romských žáků v kontextu výzkumných šetření (vymezení témat výzkumných šetření)
Název anglicky The issue of education of Roma children in the context of survey research (the topic surveys)
Autoři GULOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí), Ema ŠTĚPAŘOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Zuzana BUCHTOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Gulová a kol. Analýza vzdělávacích potřeb romských žáků, od s. 8 - 55, 47 s. neuvádím, 2010.
Nakladatel Muni PRESS
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046512
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5342-7
Klíčová slova česky kvalitativní výzkum; vzdělávání; romský žák; pedagog; multikulturní výchova; většinová společnost; romologie; romský jazyk
Klíčová slova anglicky qualitative research; education; the Romany pupil; teacher; multicultural education; the majority society; romologie; Romany language
Změnil Změnila: Mgr. Lenka Gulová, Ph.D., učo 5686. Změněno: 11. 1. 2011 23:25.
Anotace
Záměrem výzkumného šetření je na základě dílčích kvalitativních sond analyzovat a popsat vzdělávací problémy romských žáků a vysvětlit je v kontextu romské rodiny, školy, vztahu mezi učitelem a žákem a řadou dalších aspektů, které vystupují z analýzy dat. Výsledky těchto analýz mohou přinést poznatky, které by mohly zkvalitnit práci pedagogických pracovníků, zlepšit atmosféru ve školách a přinést změny do stávající legislativy. Analýza stanovisek expertů může vést ke zvýšení kompetencí edukátorů, tj. učitelů, asistentů pedagoga a dalších odborníků. Tým pedagogů Katedry sociální pedagogiky PdF MU se dlouhodobě zabývá situací romského obyvatelstva nejen v programech a kurzech zaměřených na jejich integraci, ale současně se orientuje i na výzkumné šetření v této oblasti. Výzkumné šetření probíhá v rámci vzdělávacího programu zaměřeného na zvyšování perspektiv romského obyvatelstva.
Anotace anglicky
The aim of the study is based on the particular quality of probes to analyze and describe the educational problems of Roma pupils and explained in the context of Roma families, schools, the relationship between teacher and student, and many other aspects that emerge from data analysis. The results of such analysis can provide information that could improve the work of teachers, improve school atmosphere and bring changes to existing legislation. Analysis of the opinions of experts can lead to increased competencies educators, ie teachers, teaching assistants and other professionals. A team of teachers of the Department of Social Pedagogy MU deals with a situation of the Roma population not only in programs and courses aimed at integration, but also focuses on research work in this area. The survey takes place within a training program aimed at enhancing the prospects of the Roma population.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 05:07