Detailed Information on Publication Record
2010
Evaluace předmětu Doučování dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí
GULOVÁ, Lenka, Ema ŠTĚPAŘOVÁ and Zuzana BUCHTOVÁBasic information
Original name
Evaluace předmětu Doučování dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí
Name (in English)
Evaluation of course tutoring children from socially disadvantaged backgrounds
Authors
GULOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Ema ŠTĚPAŘOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Zuzana BUCHTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Gulová a kol. Analýza vzdělávacích potřeb romských žáků, p. 56 - 91, 35 pp. neuvádím, 2010
Publisher
Muni PRESS
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00046514
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5342-7
Keywords (in Czech)
romský žák vzdělávání přípravné ročníky doučování ohnisková skupina romská rodina kvalitativní výzkum; asistent pedagoga
Keywords in English
Roma pupils education preparatory classes tutoring focus group the Roma familie qualitative research assistant teacher
Změněno: 11/1/2011 19:29, Mgr. Lenka Gulová, Ph.D.
V originále
V současné době se realizuje již řada podpůrných programů a projektů, jež mají za cíl zlepšit stávající stav romských dětí v oblasti vzdělávání. Mezi nejvýznamnější můžeme považovat např. fungování přípravných nultých ročníků, zřízení funkce asistenta pedagoga či doučování romských dětí prostřednictvím studentů pedagogických fakult. Uvedený program doučování byl předmětem zkoumání této výzkumné studie, na němž se podíleli studenti, jenž si zaregistrovali předmět Doučování dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí 1 a 2. Záměrem výzkumného šetření bylo popsat, pochopit a vysvětlit složitost procesu doučování romských žáků v jejich rodinném prostředí studenty MU. Hlavní metodou výzkumu byla ohnisková skupina a analýza údajů vycházejících ze zkušeností studentů univerzity, kteří docházejí pravidelně do své romské rodiny.
In English
Currently implemented are already a number of support programs and projects that aim to improve the current situation of Roma children in education. The most important operation can be considered as preparatory foundation years, the establishment of a teacher's assistant or tutoring students of Roma children by teaching faculty. The tutoring program was examined by this research study, which involved the students who have registered the subject tutoring children from socially disadvantaged backgrounds 1 and 2 The aim of the research was to describe, understand and explain the complexity of the process of tutoring for Roma children in the family environment of students at MU. The main research method was focus groups and analysis of data based on the experience of university students who attend regularly into my Romany family.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|