STADLEROVÁ, Hana, Pavla NOVOTNÁ, Kateřina PLESNÍKOVÁ a Marta SVOBODOVÁ. ZOP Zkušenost, odbornost, praxe v psychodidaktické přípravě učitele výtvarné výchovy v primárním vzdělávání. první. Brno: MU Brno, 2010, 250 s. ISBN 978-80-210-5399-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název ZOP Zkušenost, odbornost, praxe v psychodidaktické přípravě učitele výtvarné výchovy v primárním vzdělávání
Název anglicky Experience, skill, practice in psycho-didactic training of teacher of art education in primary education
Autoři STADLEROVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí), Pavla NOVOTNÁ (203 Česká republika, domácí), Kateřina PLESNÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Marta SVOBODOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání první. Brno, 250 s. 2010.
Nakladatel MU Brno
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046519
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5399-1
Klíčová slova česky vzdělávání; učitel, žák; kompetence; psychodidaktické dovednosti; výtvarná výchova; osobnost dítěte; dětský výtvarný projev; profesní příprava; studentovo pojetí výuky; intervence
Klíčová slova anglicky education; teacher; pupil/student; psycho-didactic skills; art education; child personality; art expression of a child; professional training; students conception of lessons; intervention
Štítky Munipress
Změnil Změnila: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Změněno: 9. 5. 2011 11:50.
Anotace
Monografie se zabývá problematikou profesní přípravy učitelů primárního vzdělávání. Je zaměřena na možnosti rozvoje psychodidaktických dovedností učitele, a to prostřednictvím výtvarných disciplín. Práce vymezuje teoretická východiska pro utváření kompetencí učitele výtvarné výchovy primárního vzdělávání. Konkretizuje obsah jednotlivých výtvarných disciplín, které poskytují nejen oborové vědomosti a dovednosti, ale možnosti utváření psychodidaktické kompetence učitele. Výzkum sleduje intervenující vliv zkušeností a profesní přípravy na utváření psychodidaktických dovedností studentů. Zvláštní pozornost je věnována studentovu pojetí výuky výtvarné výchovy, se kterým se setkal před i v průběhu profesní přípravy. Výsledky výzkumu směřují ke zkvalitnění profesní přípravy učitele výtvarné výchovy primárního vzdělávání. Publikace uvádí příklady konkrétních intervencí.
Anotace anglicky
The monograph deals with professional training of teachers in primary education. It is focused on possibilities of development of teachers psycho-didactic skills through art education. The dissertation work defines theoretical basis for competence formation of art teachers in primary education. The research monitors the influence of experience and professional training on students formation of psycho-didactic skills. It concentrates especially on students conception of art education and their experience with it in professional training. The results of the research are aimed at improvement in the quality of professional training of art teachers in primary education. The publication prezents the examples of the concrete interventions.
Návaznosti
MUNI/A/1033/2009, interní kód MUNázev: Rozvoj kreativity ve školní i mimoškolní výtvarné pedagogice (Akronym: ROKREA)
Investor: Masarykova univerzita, Rozvoj kreativity ve školní i mimoškolní výtvarné pedagogice, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 18:17