STADLEROVÁ, Hana, Pavla NOVOTNÁ, Kateřina PLESNÍKOVÁ and Marta SVOBODOVÁ. ZOP Zkušenost, odbornost, praxe v psychodidaktické přípravě učitele výtvarné výchovy v primárním vzdělávání (Experience, skill, practice in psycho-didactic training of teacher of art education in primary education). první. Brno: MU Brno, 2010, 250 pp. ISBN 978-80-210-5399-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name ZOP Zkušenost, odbornost, praxe v psychodidaktické přípravě učitele výtvarné výchovy v primárním vzdělávání
Name (in English) Experience, skill, practice in psycho-didactic training of teacher of art education in primary education
Authors STADLEROVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Pavla NOVOTNÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Kateřina PLESNÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Marta SVOBODOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition první. Brno, 250 pp. 2010.
Publisher MU Brno
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046519
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5399-1
Keywords (in Czech) vzdělávání; učitel, žák; kompetence; psychodidaktické dovednosti; výtvarná výchova; osobnost dítěte; dětský výtvarný projev; profesní příprava; studentovo pojetí výuky; intervence
Keywords in English education; teacher; pupil/student; psycho-didactic skills; art education; child personality; art expression of a child; professional training; students conception of lessons; intervention
Tags Munipress
Changed by Changed by: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Changed: 9/5/2011 11:50.
Abstract
Monografie se zabývá problematikou profesní přípravy učitelů primárního vzdělávání. Je zaměřena na možnosti rozvoje psychodidaktických dovedností učitele, a to prostřednictvím výtvarných disciplín. Práce vymezuje teoretická východiska pro utváření kompetencí učitele výtvarné výchovy primárního vzdělávání. Konkretizuje obsah jednotlivých výtvarných disciplín, které poskytují nejen oborové vědomosti a dovednosti, ale možnosti utváření psychodidaktické kompetence učitele. Výzkum sleduje intervenující vliv zkušeností a profesní přípravy na utváření psychodidaktických dovedností studentů. Zvláštní pozornost je věnována studentovu pojetí výuky výtvarné výchovy, se kterým se setkal před i v průběhu profesní přípravy. Výsledky výzkumu směřují ke zkvalitnění profesní přípravy učitele výtvarné výchovy primárního vzdělávání. Publikace uvádí příklady konkrétních intervencí.
Abstract (in English)
The monograph deals with professional training of teachers in primary education. It is focused on possibilities of development of teachers psycho-didactic skills through art education. The dissertation work defines theoretical basis for competence formation of art teachers in primary education. The research monitors the influence of experience and professional training on students formation of psycho-didactic skills. It concentrates especially on students conception of art education and their experience with it in professional training. The results of the research are aimed at improvement in the quality of professional training of art teachers in primary education. The publication prezents the examples of the concrete interventions.
Links
MUNI/A/1033/2009, interní kód MUName: Rozvoj kreativity ve školní i mimoškolní výtvarné pedagogice (Acronym: ROKREA)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 7/5/2024 11:52