JEDLIČKOVÁ, Helena. Vrstevnické vyučování v terénu školní zahrady – zážitková pedagogika a konstruktivistický přístup v přípravě studentů Učitelství přírodopisu pro ZŠ na pracovišti Kejbaly PdF MU v Brně (Peer Education at the School Garden – Experiential Education and Constructivist Approach in preparing students for elementary school Biology Teacher in workplace Kejbaly Pedagogical Faculty of Masaryk University in Brno). Online. In Papáček. M. Papáček, M. (ed.): Didaktika biologie v České republice 2010 a badatelsky orientované vyučování. DiBi 2010. Sborník příspěvků semináře, 25. a 26. března 2010. České Budějovice: JčU České Budějovice, Ped.Fak., 2010, p. 81-87. ISBN 978-80-7394-210-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vrstevnické vyučování v terénu školní zahrady – zážitková pedagogika a konstruktivistický přístup v přípravě studentů Učitelství přírodopisu pro ZŠ na pracovišti Kejbaly PdF MU v Brně
Name in Czech Vrstevnické vyučování v terénu školní zahrady – zážitková pedagogika a konstruktivistický přístup v přípravě studentů Učitelství přírodopisu pro ZŠ na pracovišti Kejbaly PdF MU v Brně
Name (in English) Peer Education at the School Garden – Experiential Education and Constructivist Approach in preparing students for elementary school Biology Teacher in workplace Kejbaly Pedagogical Faculty of Masaryk University in Brno
Authors JEDLIČKOVÁ, Helena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition České Budějovice, Papáček, M. (ed.): Didaktika biologie v České republice 2010 a badatelsky orientované vyučování. DiBi 2010. Sborník příspěvků semináře, 25. a 26. března 2010. p. 81-87, 7 pp. 2010.
Publisher JčU České Budějovice, Ped.Fak.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00058939
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7394-210-6
Keywords (in Czech) Aktivizující metody vzdělávání; vrstevnické vyučování; školní zahrada; zkušenostní učení; projekt Biologie pro život a zdraví, zážitková pedagogika, konstruktivistické učení
Keywords in English Activated by the methods of education; peer education; school garden; experiential learning; project "Biology for life and health”; education experiences; constructivist learning
Changed by Changed by: Ing. Helena Jedličková, Ph.D., učo 2417. Changed: 19/4/2013 11:45.
Abstract
Prezentace práce představuje vrstevnické vyučování v terénu školní zahrady ve vzdělávání učitelů biologie s využitím zkušenostního učení a výpočetní techniky na pracovišti Kejbaly Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Společný výzkum, realizovaný akademickými pracovníky a studenty, je zaměřený na ověřování modelů integrované výuky a vyplývá z dlouhodobého projektu Biologie pro život a zdraví cvičného střediska Kejbaly. V modelech mezigeneračního zkušenostního učení studenti a učitelé, společně se žáky, získávají nové vědomosti a dovednosti, nikoliv pouze pomocí multimédií, internetu a knih, nýbrž aktivní konfrontací a činností s reáliemi v terénu, v přírodě i v biotopové zahradě. Zážitková pedagogika a konstruktivistický přístup v přípravě studentů by měly ovlivnit učitelovo pojetí výuky.
Abstract (in English)
Presentation of the work is peer teaching in the field of school gardens in biology teacher education using experiential learning and computer technology in the workplace Kejbaly Pedagogical Faculty of Masaryk University in Brno. Joint research, implemented by academics and students, is aimed at verifying the integrated model and results from long-term project "Biology for life and health" trainer center "Kejbaly. In models of intergenerational experiential learning students and teachers together with pupils acquire new knowledge and skills, not only through media, internet and books, but an active confrontation and activities with the realities on the ground in the wild and in biotope garden. Experiential pedagogy and the constructivist approach in preparing students should influence the teacher's approach to teaching.
PrintDisplayed: 3/7/2024 03:38