C 2010

Projekt Biologie pro život a zdraví,. model zkušenostního vzdělávání pro 21. století

JEDLIČKOVÁ, Helena

Basic information

Original name

Projekt Biologie pro život a zdraví,. model zkušenostního vzdělávání pro 21. století

Name in Czech

Projekt Biologie pro život a zdraví,. model zkušenostního vzdělávání pro 21. století

Name (in English)

Project Biology for Life and Health.Model of experiemtial Learning in education for 21.st century.

Edition

1. vyd. Brno, Sandanusová, A., Dytrtová, R. (ed.) Popularizace vědy a výzkumu ve vzdělávání, p. 21-26, 6 pp. EDUCO, č.9, 2010

Publisher

TRIBUN EU, s.r.o., Brno

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7399-150-0

Keywords (in Czech)

Znalostní základ vyučování.Dynamický model zkušenostního učení.Projekt Biologie pro život a zdraví

Keywords in English

knowledge base of teaching.Dynamic model of experiential learning.Project Biology for Life and Health

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 18/1/2015 02:55, Ing. Helena Jedličková, Ph.D.

Abstract

V originále

Případová studie prezentuje částečné výsledky longitudiálního výzkumu, zaměřeného na Dynamický model zkušenostního učení v projektu Biologie pro život a zdraví. Akční výzkum je zaměřen na vzdělávání pro udržitelný rozvoj a zdraví v kontextu změn vzdělávání v Evropě na principu situačního a zkušenostního učení učitelů. Projekt se zabývá implementací zkušenostního učení jako základu znalostní báze učitelů v integrované didaktické přírodovědné výuce ve studijním programu Učitelství pro primární vzděláváni na pracovišti Kejbaly PdF MU. Prezentovány jsou základní principy konstruktivistické pedagogiky (poskytnutí osobní kontroly, potřebného učebního prostředí a interakcí včetně spolupráce) a otázka jejich aplikovatelnosti na oblast masového vysokoškolského vzdělávání.

In English

A case study presenting partial outcomes of research focused on Dynamic model of experiential learning in the project Biology for Life and Health. The project deals with implementation of experiential learning as a basis of a teachers knowledge base in integrated didactic science teaching in a study programme Pedagogy for Primary Education at Kejbaly, a workplace of PdF MU. The Action research is focused on education for sustainable development and health in the context of changes in education in Europe that are based on the principle of situational and experiential learning. Constructivist educational principles suggest that educational environments should provide learners with personal control, authentic learning contexts, and diverse personal interactions including collaboration. How can such constructivist values be applied to mass Higher Education?

Links

MSM0021620862, plan (intention)
Name: Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání