JEDLIČKOVÁ, Helena. Projekt Biologie pro život a zdraví,. model zkušenostního vzdělávání pro 21. století (Project Biology for Life and Health.Model of experiemtial Learning in education for 21.st century.). In Sandanusová, A., Dytrtová, R. (ed.) Popularizace vědy a výzkumu ve vzdělávání. 1st ed. Brno: TRIBUN EU, s.r.o., Brno, 2010, p. 21-26. EDUCO, č.9. ISBN 978-80-7399-150-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Projekt Biologie pro život a zdraví,. model zkušenostního vzdělávání pro 21. století
Name in Czech Projekt Biologie pro život a zdraví,. model zkušenostního vzdělávání pro 21. století
Name (in English) Project Biology for Life and Health.Model of experiemtial Learning in education for 21.st century.
Authors JEDLIČKOVÁ, Helena.
Edition 1. vyd. Brno, Sandanusová, A., Dytrtová, R. (ed.) Popularizace vědy a výzkumu ve vzdělávání, p. 21-26, 6 pp. EDUCO, č.9, 2010.
Publisher TRIBUN EU, s.r.o., Brno
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7399-150-0
Keywords (in Czech) Znalostní základ vyučování.Dynamický model zkušenostního učení.Projekt Biologie pro život a zdraví
Keywords in English knowledge base of teaching.Dynamic model of experiential learning.Project Biology for Life and Health
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Helena Jedličková, Ph.D., učo 2417. Changed: 18/1/2015 02:55.
Abstract
Případová studie prezentuje částečné výsledky longitudiálního výzkumu, zaměřeného na Dynamický model zkušenostního učení v projektu Biologie pro život a zdraví. Akční výzkum je zaměřen na vzdělávání pro udržitelný rozvoj a zdraví v kontextu změn vzdělávání v Evropě na principu situačního a zkušenostního učení učitelů. Projekt se zabývá implementací zkušenostního učení jako základu znalostní báze učitelů v integrované didaktické přírodovědné výuce ve studijním programu Učitelství pro primární vzděláváni na pracovišti Kejbaly PdF MU. Prezentovány jsou základní principy konstruktivistické pedagogiky (poskytnutí osobní kontroly, potřebného učebního prostředí a interakcí včetně spolupráce) a otázka jejich aplikovatelnosti na oblast masového vysokoškolského vzdělávání.
Abstract (in English)
A case study presenting partial outcomes of research focused on Dynamic model of experiential learning in the project Biology for Life and Health. The project deals with implementation of experiential learning as a basis of a teachers knowledge base in integrated didactic science teaching in a study programme Pedagogy for Primary Education at Kejbaly, a workplace of PdF MU. The Action research is focused on education for sustainable development and health in the context of changes in education in Europe that are based on the principle of situational and experiential learning. Constructivist educational principles suggest that educational environments should provide learners with personal control, authentic learning contexts, and diverse personal interactions including collaboration. How can such constructivist values be applied to mass Higher Education?
Links
MSM0021620862, plan (intention)Name: Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání
PrintDisplayed: 22/7/2024 06:44