JŮZLOVÁ, Petra. Integrovaná tematická výuka na PdF MU (Integrated Thematic Instruction at PdF MU). In Papáček M. (ed.): Didaktika biologie v České republice 2010 a badatelsky orientované vyučování. DiBi 2010. Sbor. přísp. sem., 25. a 26. března 2010. České Budějovice: JčU české Budějovice, 2010, p. 107-110. ISBN 978-80-7394-210-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Integrovaná tematická výuka na PdF MU
Name (in English) Integrated Thematic Instruction at PdF MU
Authors JŮZLOVÁ, Petra.
Edition České Budějovice, Papáček M. (ed.): Didaktika biologie v České republice 2010 a badatelsky orientované vyučování. DiBi 2010. Sbor. přísp. sem., 25. a 26. března 2010, p. 107-110, 4 pp. 2010.
Publisher JčU české Budějovice
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7394-210-6
Keywords (in Czech) magisterské studijní programy; integrovaná tematická výuka
Keywords in English Master's degree programmes; integrated thematic instruction
Changed by Changed by: doc. RNDr. Boris Rychnovský, CSc., učo 267. Changed: 20/3/2017 13:02.
Abstract
Příspěvek popisuje zařazení integrované tematické výuky do předmětů vyučovaných na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v magisterských studijních programech učitelství pro 1. a 2. stupeň základních škol. Dále přibližuje organizaci a cíle výuky, která je vyučovaná skupinově, strukturu jednotlivých skupin. V závěru jsou shrnuty důvody, přednosti a úskalí realizace integrované tematické výuky.
Abstract (in English)
The article describes the inclusion of integrated thematic instruction in subjects taught at the Pedagogical Faculty of Masaryk University in the pregraduate fields of teaching for the 1st and 2 st Elementary schools. Describing the organization and objectives of teaching, taught in groups, the structure of each group. The conclusion sums up the reasons, benefits and pitfalls of implementing an integrated thematic instruction.
PrintDisplayed: 18/7/2024 16:19