k 2010

Podmínky pro rozvoj profesionálních kompetencí v kurikulu učitelského vzdělávání – inspirace z Austrálie

FILOVÁ, Hana

Basic information

Original name

Podmínky pro rozvoj profesionálních kompetencí v kurikulu učitelského vzdělávání – inspirace z Austrálie

Name (in English)

The conditions for development of teacher´s professional competences - inspiration of Australia

Authors

FILOVÁ, Hana

Edition

Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků. Konference MU, 2010

Other information

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

kurikulum přípravného vzdělávání učitelů, klíčové kompetence, vzdělávací program, RVP ZV, profesionální kompetence učitele

Keywords in English

curriculum for preparatory education of teachers, key competences, educational programme, Framework Educational Programme for Primary Education, teachers’ competences for prospective teachers education
Změněno: 11/1/2011 21:39, PhDr. Hana Filová, Ph.D.

Abstract

V originále

V prezentaci bylo informováno o zkušenostech australských odborníků,kteří analyzovali před rokem 2000 kurikulární podmínky institucí připravujících budoucí učitele v oblasti jejich profesionálních kompetencí, a poté se zaměřili na charakteristiky „efektivních“ učitelů, kteří realizují jejich profesionální přípravu.

In English

In presentation there was information about the experience of Australian researchers who – right before 2000s – have analyzed curricular conditions of institutions that aim at the preparation of prospective teachers in the field of their professional competences, and after that, they have focused on characteristics of „effective“ teachers who realize their professional education.

Links

MUNI/A/1022/2009, interní kód MU
Name: Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání (Acronym: RKK)
Investor: Masaryk University, Category A