Detailed Information on Publication Record
2010
Podmínky pro rozvoj profesionálních kompetencí v kurikulu učitelského vzdělávání – inspirace z Austrálie
FILOVÁ, HanaBasic information
Original name
Podmínky pro rozvoj profesionálních kompetencí v kurikulu učitelského vzdělávání – inspirace z Austrálie
Name (in English)
The conditions for development of teacher´s professional competences - inspiration of Australia
Authors
FILOVÁ, Hana
Edition
Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků. Konference MU, 2010
Other information
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
kurikulum přípravného vzdělávání učitelů, klíčové kompetence, vzdělávací program, RVP ZV, profesionální kompetence učitele
Keywords in English
curriculum for preparatory education of teachers, key competences, educational programme, Framework Educational Programme for Primary Education, teachers’ competences for prospective teachers education
Změněno: 11/1/2011 21:39, PhDr. Hana Filová, Ph.D.
V originále
V prezentaci bylo informováno o zkušenostech australských odborníků,kteří analyzovali před rokem 2000 kurikulární podmínky institucí připravujících budoucí učitele v oblasti jejich profesionálních kompetencí, a poté se zaměřili na charakteristiky „efektivních“ učitelů, kteří realizují jejich profesionální přípravu.
In English
In presentation there was information about the experience of Australian researchers who – right before 2000s – have analyzed curricular conditions of institutions that aim at the preparation of prospective teachers in the field of their professional competences, and after that, they have focused on characteristics of „effective“ teachers who realize their professional education.
Links
MUNI/A/1022/2009, interní kód MU |
|