Detailed Information on Publication Record
2010
Školské reformy a tvorba kurikula tělesné výchovy v České republice, Spolkové republice Německo a Spojených státech amerických
VLČEK, Petr and Tomáš JANÍKBasic information
Original name
Školské reformy a tvorba kurikula tělesné výchovy v České republice, Spolkové republice Německo a Spojených státech amerických
Name in Czech
Školské reformy a tvorba kurikula tělesné výchovy v České republice, Spolkové republice Německo a Spojených státech amerických
Name (in English)
School reforms and Physical Education curriculum development in the Czech Republic, Germany and the United States of America.
Authors
VLČEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Tomáš JANÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, 184 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, 2010
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00046571
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-203-1
Keywords (in Czech)
kurikulum; tělesná výchova; školský systém; reforma; komparace
Keywords in English
curriculum; Physical Education; school system; reform; comparison
Tags
Reviewed
Změněno: 9/3/2011 12:57, doc. PhDr. Mgr. Petr Vlček, Ph.D.
V originále
V monografii se zaměřujeme na porovnání reformovaného projektovaného kurikula tělesné výchovy v České republice, Spolkové republice Německo a Spojených státech amerických. Cílem je přispět k rozvoji teoretické základny vědeckých oborů pedagogiky a kinantropologie. Vedle analýzy a komparace současných kurikulárních dokumentů uvádíme také vzájemné srovnání historického vývoje tělesné výchovy, školského systému a současných školských reforem ve sledovaných zemích.
In English
The monograph focuses on comparison of projected curricula of Physical Education in the Czech Republic, Germany and the United States of America.The theoretical part of the deals with different approaches of comparative research in pedagogy and kinantropology. Apart from the analysis and comparison of current PE curricula we also present a comparison of the historical development of Physical Education, school systems and current school reforms in the countries of our interest.
Links
LC06046, research and development project |
|