B 2010

Školské reformy a tvorba kurikula tělesné výchovy v České republice, Spolkové republice Německo a Spojených státech amerických

VLČEK, Petr and Tomáš JANÍK

Basic information

Original name

Školské reformy a tvorba kurikula tělesné výchovy v České republice, Spolkové republice Německo a Spojených státech amerických

Name in Czech

Školské reformy a tvorba kurikula tělesné výchovy v České republice, Spolkové republice Německo a Spojených státech amerických

Name (in English)

School reforms and Physical Education curriculum development in the Czech Republic, Germany and the United States of America.

Authors

VLČEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Tomáš JANÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, 184 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, 2010

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00046571

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-203-1

Keywords (in Czech)

kurikulum; tělesná výchova; školský systém; reforma; komparace

Keywords in English

curriculum; Physical Education; school system; reform; comparison

Tags

Reviewed
Změněno: 9/3/2011 12:57, doc. PhDr. Mgr. Petr Vlček, Ph.D.

Abstract

V originále

V monografii se zaměřujeme na porovnání reformovaného projektovaného kurikula tělesné výchovy v České republice, Spolkové republice Německo a Spojených státech amerických. Cílem je přispět k rozvoji teoretické základny vědeckých oborů pedagogiky a kinantropologie. Vedle analýzy a komparace současných kurikulárních dokumentů uvádíme také vzájemné srovnání historického vývoje tělesné výchovy, školského systému a současných školských reforem ve sledovaných zemích.

In English

The monograph focuses on comparison of projected curricula of Physical Education in the Czech Republic, Germany and the United States of America.The theoretical part of the deals with different approaches of comparative research in pedagogy and kinantropology. Apart from the analysis and comparison of current PE curricula we also present a comparison of the historical development of Physical Education, school systems and current school reforms in the countries of our interest.

Links

LC06046, research and development project
Name: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling