VLČEK, Petr and Tomáš JANÍK. Školské reformy a tvorba kurikula tělesné výchovy v České republice, Spolkové republice Německo a Spojených státech amerických (School reforms and Physical Education curriculum development in the Czech Republic, Germany and the United States of America.). 1st ed. Brno: Paido, 2010, 184 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-203-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Školské reformy a tvorba kurikula tělesné výchovy v České republice, Spolkové republice Německo a Spojených státech amerických
Name in Czech Školské reformy a tvorba kurikula tělesné výchovy v České republice, Spolkové republice Německo a Spojených státech amerických
Name (in English) School reforms and Physical Education curriculum development in the Czech Republic, Germany and the United States of America.
Authors VLČEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Tomáš JANÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, 184 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, 2010.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046571
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-203-1
Keywords (in Czech) kurikulum; tělesná výchova; školský systém; reforma; komparace
Keywords in English curriculum; Physical Education; school system; reform; comparison
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Mgr. Petr Vlček, Ph.D., učo 346572. Changed: 9/3/2011 12:57.
Abstract
V monografii se zaměřujeme na porovnání reformovaného projektovaného kurikula tělesné výchovy v České republice, Spolkové republice Německo a Spojených státech amerických. Cílem je přispět k rozvoji teoretické základny vědeckých oborů pedagogiky a kinantropologie. Vedle analýzy a komparace současných kurikulárních dokumentů uvádíme také vzájemné srovnání historického vývoje tělesné výchovy, školského systému a současných školských reforem ve sledovaných zemích.
Abstract (in English)
The monograph focuses on comparison of projected curricula of Physical Education in the Czech Republic, Germany and the United States of America.The theoretical part of the deals with different approaches of comparative research in pedagogy and kinantropology. Apart from the analysis and comparison of current PE curricula we also present a comparison of the historical development of Physical Education, school systems and current school reforms in the countries of our interest.
Links
LC06046, research and development projectName: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Acronym: RECES)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Research Centre on Schooling
PrintDisplayed: 30/5/2024 07:59