„Vzdělávání pro udržitelnost a zdraví - pedagogická a prostá znalost učiva “
JEDLIČKOVÁ, Helena. „Vzdělávání pro udržitelnost a zdraví - pedagogická a prostá znalost učiva “ ("Education for sustainability and health - and the simple knowledge of educational curriculum"). 2010. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | „Vzdělávání pro udržitelnost a zdraví - pedagogická a prostá znalost učiva “ |
Name in Czech | „Vzdělávání pro udržitelnost a zdraví - pedagogická a prostá znalost učiva “ |
Name (in English) | "Education for sustainability and health - and the simple knowledge of educational curriculum" |
Authors | JEDLIČKOVÁ, Helena. |
Edition | 2010. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Organization of a workshop |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | Zkušenostní učení. Znalostní báze učitelů. Vzdělávání pro 21. století. Pedagogická a prostá znalost učiva |
Keywords in English | Learning by Doing. Knowledge Base of Teaching. Education for 21.st century |
Tags | International impact |
Changed by | Changed by: Ing. Helena Jedličková, Ph.D., učo 2417. Changed: 10/1/2011 18:05. |
Abstract |
---|
Pracovní seminář na výstavě Barevný podzim 2010. Výstava prezentuje seminární práce studentů a výsledky výzkumu - alternativní formy pedagogické praxe jako součást Dynamického modelu zkušenostního učení. Představuje implementaci činnostního autentického a zkušenostního učení, které se jeví jako klíčové pro vytváření znalostního základu vyučování (knowledge base of teaching) i profesního poznání (professional knowledge), do vzdělávání studentů v programu Biologie pro život a zdraví na PdF MU v Brně. Prezentovanou částí je sublongitudinální výzkum reformního projektu, zaměřeného na vzdělávání budoucích učitelů primárních škol. Potvrzuje se, že pro profesionalizaci učitelské profese (professional knowledge) nelze vytvořit optimální model didaktické přípravy budoucích učitelů bez úzké vazby na odbornou složku oboru a návaznosti na pedagogickou praxi |
Abstract (in English) |
---|
Workshop to show Color autumn 2010.The exhibition presents the work of seminary students and research - alternative forms of teaching practice as part of a dynamic model of experiential learning. Represents the implementation činnostního authentic and experiential learning, which are very important for building knowledge base of teaching (knowledge base of teaching) and professional knowledge (professional knowledge), the education of students in the program in Biology for life and health of the MU in Brno. Presented part of the reform sublongitudinální research project aimed at training future teachers in primary schools. Confirmed that the professionalization of the teaching profession (professional knowledge) can create an optimal model of didactic training of future teachers without close ties to the professional component of the field and following the teaching practice |
Links | |
---|---|
MSM0021622421, plan (intention) | Name: Škola a zdraví pro 21. století |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century |
PrintDisplayed: 23/6/2024 20:39