JEDLIČKOVÁ, Helena and Iva FRÝZOVÁ. LEARNING FROM EXPERIENCE AND KNOWLEDGE BASE OF TEACHING. In Řehulka, E. (ed.). School and Health 21. Health education: Contexts and Inspiration. 1st edition. Brno: Masarykova univerzita, Brno, 2010, p. 39- 56. ISBN 978-80-210-5259-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name LEARNING FROM EXPERIENCE AND KNOWLEDGE BASE OF TEACHING
Authors JEDLIČKOVÁ, Helena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Iva FRÝZOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1st edition. Brno, Řehulka, E. (ed.). School and Health 21. Health education: Contexts and Inspiration. p. 39- 56, 18 pp. 2010.
Publisher Masarykova univerzita, Brno
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046661
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5259-8
Keywords (in Czech) Akční výzkum. Zkušenostní učení. Kritické myšlení. Reflexe.
Keywords in English Action research. Experiential learning. Critical thinking. Reflection.
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Helena Jedličková, Ph.D., učo 2417. Changed: 29/4/2011 13:33.
Abstract
The case study presents part of research dealing with the implementation of experiential learning as a knowledge base of teachers in the integrated science course in the didactic program of Teaching for primary education. It is part of the biology of life and health, which allows gaining experience and personal development of students and teachers at partner schools, but also research, focusing on the European dimension in education. In recent years action research at universities in Europe, tested the new models, oriented to the quality of education for the 21st century, according to White and the Green Paper, where the emphasis on the professionalization of teachers. It turns out that the professionalism of teachers for primary schools must rely on a number of competencies, particularly the ability of reflection and critical thinking.
Abstract (in Czech)
Případová studie prezentuje část výzkumu, zabývající se implementací zkušenostního učení jako základu znalostní báze učitelů v integrovaném didaktickém přírodovědném kurzu ve studijním programu Učitelství pro primární vzděláváni. Je součástí projektu Biologie pro život a zdraví, který umožňuje získávání zkušeností a osobnostní rozvoj studentů i pedagogů na partnerských školách, ale také výzkum, zaměřený na evropskou dimenzi ve vzdělávání. V průběhu posledních let jsou akčními výzkumy na univerzitách v Evropě ověřovány nové modely, orientované na zkvalitnění vzdělávání pro 21. století dle Bílé a Zelené knihy, kde se klade důraz na profesionalizaci přípravy učitelů. Ukazuje se, že profesionalita učitele pro primární školu se musí opírat o řadu kompetencí, zejména o schopnost reflexe a kritického myšlení.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 15/6/2024 15:20