Detailed Information on Publication Record
2010
LEARNING FROM EXPERIENCE AND KNOWLEDGE BASE OF TEACHING
JEDLIČKOVÁ, Helena and Iva FRÝZOVÁBasic information
Original name
LEARNING FROM EXPERIENCE AND KNOWLEDGE BASE OF TEACHING
Authors
JEDLIČKOVÁ, Helena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Iva FRÝZOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1st edition. Brno, Řehulka, E. (ed.). School and Health 21. Health education: Contexts and Inspiration. p. 39- 56, 18 pp. 2010
Publisher
Masarykova univerzita, Brno
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00046661
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5259-8
Keywords (in Czech)
Akční výzkum. Zkušenostní učení. Kritické myšlení. Reflexe.
Keywords in English
Action research. Experiential learning. Critical thinking. Reflection.
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 29/4/2011 13:33, Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
V originále
The case study presents part of research dealing with the implementation of experiential learning as a knowledge base of teachers in the integrated science course in the didactic program of Teaching for primary education. It is part of the biology of life and health, which allows gaining experience and personal development of students and teachers at partner schools, but also research, focusing on the European dimension in education. In recent years action research at universities in Europe, tested the new models, oriented to the quality of education for the 21st century, according to White and the Green Paper, where the emphasis on the professionalization of teachers. It turns out that the professionalism of teachers for primary schools must rely on a number of competencies, particularly the ability of reflection and critical thinking.
In Czech
Případová studie prezentuje část výzkumu, zabývající se implementací zkušenostního učení jako základu znalostní báze učitelů v integrovaném didaktickém přírodovědném kurzu ve studijním programu Učitelství pro primární vzděláváni. Je součástí projektu Biologie pro život a zdraví, který umožňuje získávání zkušeností a osobnostní rozvoj studentů i pedagogů na partnerských školách, ale také výzkum, zaměřený na evropskou dimenzi ve vzdělávání. V průběhu posledních let jsou akčními výzkumy na univerzitách v Evropě ověřovány nové modely, orientované na zkvalitnění vzdělávání pro 21. století dle Bílé a Zelené knihy, kde se klade důraz na profesionalizaci přípravy učitelů. Ukazuje se, že profesionalita učitele pro primární školu se musí opírat o řadu kompetencí, zejména o schopnost reflexe a kritického myšlení.
Links
MSM0021622421, plan (intention) |
|