ČERVENKA, Karel. Identita jedince s poruchou chování a emocí jako pedagogický problém: Několik příkladů pozitivního ovlivňování. (Identity of individuals with behavioral and emotional difficulties as an educational problem: Some examples of good practice). In Vítková, M., Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Paido, 2010, 11 pp. ISBN 978-80-7315-199-7. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{919319, author = {Červenka, Karel}, address = {Brno}, booktitle = {Vítková, M., Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.}, keywords = {identity; emotional and behavioral difficulties; stigmatization; inclusion}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-7315-199-7}, publisher = {Paido}, title = {Identita jedince s poruchou chování a emocí jako pedagogický problém: Několik příkladů pozitivního ovlivňování.}, year = {2010} }
TY - JOUR ID - 919319 AU - Červenka, Karel PY - 2010 TI - Identita jedince s poruchou chování a emocí jako pedagogický problém: Několik příkladů pozitivního ovlivňování. PB - Paido CY - Brno SN - 9788073151997 KW - identity KW - emotional and behavioral difficulties KW - stigmatization KW - inclusion N2 - Text analyzuje roli identity jedince s poruchou chování a emocí v symbolické rovině sociální interakce. Autor vychází z obecného předpokladu o dialektickém vztahu vnitřní a vnější jedincovy identity, z předpokladu jejich vzájemného ovlivňování a reálné neoddělitelnosti. Negativní identita nesená označením porucha chování má významný potenciál negativně ovlivnit jedincovu budoucí životní perspektivu nejen na symbolické, nýbrž i materiální úrovni. Dále v textu je uvedeno několik příkladů z praxe preventivně výchovných aktivit, které jsou ilustrací možností, jak identitu jedinců s "problémovým" statusem pozitivně ovlivňovat jak v její vnitřní, tak vnější dimenzi. ER -
ČERVENKA, Karel. Identita jedince s poruchou chování a emocí jako pedagogický problém: Několik příkladů pozitivního ovlivňování. (Identity of individuals with behavioral and emotional difficulties as an educational problem: Some examples of good practice). In \textit{Vítková, M., Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.}. Brno: Paido, 2010, 11 pp. ISBN~978-80-7315-199-7.
|