NOVÁKOVÁ, Jana and Barbora BAZALOVÁ. Žáci s autismem a inkluze: je to možné? (Pupils with Autism and Inclusion: Is It Possible?). In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách české školy. Inclusive Education in Current Czech School. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 307-314. ISBN 978-80-210-5383-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Žáci s autismem a inkluze: je to možné?
Name in Czech Žáci s autismem a inkluze: je to možné?
Name (in English) Pupils with Autism and Inclusion: Is It Possible?
Authors NOVÁKOVÁ, Jana (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Barbora BAZALOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách české školy. Inclusive Education in Current Czech School. p. 307-314, 8 pp. 2010.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046803
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5383-0
Keywords (in Czech) autismus; pervazivní vývojové poruchy; poruchy autistického spektra; žák; inkluze; inkluzivní vzdělávání; inkluzivní škola; integrace
Keywords in English autism; pervasive developmental disorders; autism spectrum disorders; pupil; inclusion; inclusive education; inclusive school; integration
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D., učo 11544. Changed: 15/2/2016 23:00.
Abstract
Kapitola pojednává o inkluzivním vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra, a to jak z hlediska teoretického, tak praktického, kdy autoři prezentují situaci na jedné z brněnských základních škol. V kapitole jsou uvedeny výsledky výzkumného šetření, jehož cílem bylo analyzovat podmínky vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra (PAS) v inkluzivní škole.
Abstract (in English)
The chapter deals with inclusive education of pupils with autism spectrum disorders both theoretically and practically. The authors present the situation in a specific primary school in Brno. Outcomes of research are presented; the main aim was to analyze conditions for educating pupils with autism spectrum disorders (ASD) in inclusive schools.
PrintDisplayed: 28/6/2024 05:45