VODIČKOVÁ, Martina. Výzkum zaměřený na vzdělávání imigrantů (Research on education of immigrants). In Výzkum zaměřený na...:Základní směry výzkumu Katedry sociální pedagogiky PdF MU. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita Katedra sociální pedagogiky PdF MU, 2010, p. 18-21. Sociálně pedagogický výzkum. ISBN 978-80-210-5391-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výzkum zaměřený na vzdělávání imigrantů
Name in Czech Výzkum zaměřený na vzdělávání imigrantů
Name (in English) Research on education of immigrants
Authors VODIČKOVÁ, Martina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Výzkum zaměřený na...:Základní směry výzkumu Katedry sociální pedagogiky PdF MU, p. 18-21, 4 pp. Sociálně pedagogický výzkum, 2010.
Publisher Masarykova univerzita Katedra sociální pedagogiky PdF MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046808
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5391-5
Keywords (in Czech) etnopedagogika interkulturní psychologie uprchlík integrace multikulturalita
Keywords in English ethnopedagogy cross-cultural psychology refugee integration multiculturalism
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Martina Kurowski, Ph.D., učo 56187. Changed: 24/2/2013 16:10.
Abstract
Kapitola se týká výzkumů vzdělávání skupiny imigrantů v České republice i ve světě. Přínosem kapitoly je tématické rozdělení výzkumů zabývajících se problematikou uprchlictví. Pro získání relevantních dat jsme použili komparačně-deskriptivní metodu.
Abstract (in English)
The chapter deals the immigrant education issue. The chapter deals also the situation in the Czech Republic and compare it to the situation in the world. The benefit of the text is the division of research topics dealing with refugees. To obtain relevant data, we used the descriptive-comparative method.
PrintDisplayed: 30/4/2024 10:55