STUCHLÍKOVÁ, Alice. Zprostředkování architektonického dědictví (The Intermediation of the Architectural Heritage). In Veřejný diskurs výtvarného umění. 1. vyd. Brno: Vydavatelství Masarykovy univerzity, 2010, p. 129-140. Spisy Pedagogické fakulty MU, sv. 146. ISBN 978-80-210-5390-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zprostředkování architektonického dědictví
Name in Czech Zprostředkování architektonického dědictví
Name (in English) The Intermediation of the Architectural Heritage
Authors STUCHLÍKOVÁ, Alice (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Veřejný diskurs výtvarného umění, p. 129-140, 12 pp. Spisy Pedagogické fakulty MU, sv. 146, 2010.
Publisher Vydavatelství Masarykovy univerzity
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study Art, architecture, cultural heritage
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046827
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5390-8
Keywords (in Czech) architektura památky zprostředkování vzdělávání
Keywords in English architecture monuments intermediation education
Changed by Changed by: Mgr. Bc. Alice Křížová Stuchlíková, Ph.D., učo 53968. Changed: 15/4/2011 23:12.
Abstract
Definici architektonického dědictví provází náhled na architekturu jako předmět bádání, percepce, inspirace, jako formu komunikace, reflexe vybraných výstav a aktivních knížek o architektuře věnovaných dětem a mládeži, nastínění pole působnosti a role animátora architektonického dědictví. Cílem výzkumu v rámci dizertační práce bylo najít prostředky a metody, jak příbližit architekturu zejména dětem a mládeži v prostředí muzeí a galerií.
Abstract (in English)
The definition of architectural heritage, accompanied by the view architecture as a subject of inquiry, perception, inspiration, as a form of communication, reflection of exhibitions and activity books on architecture, dedicated to children and young people, outlining the scope and role of the animator of architectural heritage. The aim of the research in the dissertation was to find means and ways to approach architecture, especially to children and youth in the museums and galleries.
Links
MUNI/41/108/2009, interní kód MUName: Galerijní pedagogika v Paříži
Investor: Masaryk University, Art Education in Galleries in Paris
PrintDisplayed: 3/5/2024 10:12