GRENAROVÁ, Renée. Výzkum kulturních, sociálních a lingvistických bariér u žáků-cizinců z východní Evropy na 1. a 2. stupni základních škol v Jihomoravském kraji (The Research of Cultural, Social and Linguistic Barriers to Pupils-Foreigners from Eastern Europe in Primary Schools in the South Moravian Region). In Havel, J. Filová, H., et.al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School. 1st ed. Brno: Paido, 2010, p. 153-166. 312. publikace. ISBN 978-80-7315-202-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výzkum kulturních, sociálních a lingvistických bariér u žáků-cizinců z východní Evropy na 1. a 2. stupni základních škol v Jihomoravském kraji
Name in Czech Výzkum kulturních, sociálních a lingvistických bariér u žáků-cizinců z východní Evropy na 1. a 2. stupni základních škol v Jihomoravském kraji
Name (in English) The Research of Cultural, Social and Linguistic Barriers to Pupils-Foreigners from Eastern Europe in Primary Schools in the South Moravian Region
Authors GRENAROVÁ, Renée (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Havel, J. Filová, H., et.al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School, p. 153-166, 14 pp. 312. publikace, 2010.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046917
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-202-4
Keywords (in Czech) kulturní bariéry; sociální bariéry; lingvistické bariéry; výsledky výzkumu; vzdělávání; sociálně znevýhodněný žák; žák-cizinec; východní Evropa
Keywords in English cultural barriers; social barriers; linguistic barriers; results of a research; education; socially disadvantaged pupil; pupil-foreigner; Eastern Europe
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D., učo 2079. Changed: 28/3/2013 22:04.
Abstract
Kapitola pojednává o problematice kulturních, sociálních a lingvistických bariér u žáků-cizinců z východní Evropy na 1. a 2. stupni základních škol na jižní Moravě. Výzkum realizovaný v letech 2008/2009, 2009/2010 analyzuje specifika žáků-cizinců ze zemí bývalého SSSR. Pomocí dotazníkového šetření a rozhovoru s žáky-cizinci i učiteli byla zkoumána komunikační specifika sociálně znevýhodněných žáků-cizinců.
Abstract (in English)
The chapter is devoted to the solution of the problem of cultural, social and linguistic barriers of the pupils-foreigners from Eastern Europe in primary schools in the South Moravian region. The research carried out years 2008/2009, 2009/2010 analyses particularities of the pupils-foreigners from USSR. With the assistance of questionnaire survey and discussion with pupils-foreigners and teachers, communication particularities and integration of socially disadvantaged pupils-foreigners.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 26/5/2024 10:55