Detailed Information on Publication Record
2008
The current situation in the teaching Russian language in common classes with pupils with specific learning disorders in the region of South Moravia in the Czech Republic at senior primary grades and in the lower grades of multi-annual grammar schools
GRENAROVÁ, RenéeBasic information
Original name
The current situation in the teaching Russian language in common classes with pupils with specific learning disorders in the region of South Moravia in the Czech Republic at senior primary grades and in the lower grades of multi-annual grammar schools
Name in Czech
Aktuální situace ve výuce ruského jazyka v běžných třídách s žáky se specifickými poruchami učení v Jihomoravském kraji České republiky ve vyšších ročnících základních škol a v nižších ročnících víceletý (výsledky výzkumu)
Authors
Edition
MOVA. Naukovo-teoretiččskij časopis z movoznavstva. Odessa, Astroprint, 2008
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Ukraine
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
žák se specifickými poruchami učení; vyučování ruskému jazyku; individuální integrace; školní psycholog; speciální pedagog; rodiče; učitel ruského jazyka
Keywords in English
pupil with specific learning difficulties; teaching Russian language; individual integration; school psychologist; special teacher; patents; Russian language teacher
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 19/1/2011 01:45, PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
V originále
In this paper, the results of the emipric research focused on teaching Russian at primary schools in the South Moravian region in the Czech Republic are described. The goal was to analyze the current situation in Russian lessons at pupils with specific learning difficulties, numer of pupils with specific learning difficulties, teachers competencies and knowledge about problems, didactics and special needs education.
In Czech
Ve stati jsou prezentovány výsledky empirického výzkumu ohledně současného stavu výuky ruského jazyka v běžných třídách u žáků se specifickými poruchami učení na základních školách a v nižších ročnících víceletých gymnázií v Jihomoravském kraji v České republice. Cílem bylo analyzovat současnou situaci ve výuce ruštině u žáků se specifickými poruchami učení, zjistit učitelovy kompetence a znalosti o problematice spedifických poruch učení.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|