J 2008

The current situation in the teaching Russian language in common classes with pupils with specific learning disorders in the region of South Moravia in the Czech Republic at senior primary grades and in the lower grades of multi-annual grammar schools

GRENAROVÁ, Renée

Basic information

Original name

The current situation in the teaching Russian language in common classes with pupils with specific learning disorders in the region of South Moravia in the Czech Republic at senior primary grades and in the lower grades of multi-annual grammar schools

Name in Czech

Aktuální situace ve výuce ruského jazyka v běžných třídách s žáky se specifickými poruchami učení v Jihomoravském kraji České republiky ve vyšších ročnících základních škol a v nižších ročnících víceletý (výsledky výzkumu)

Edition

MOVA. Naukovo-teoretiččskij časopis z movoznavstva. Odessa, Astroprint, 2008

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Ukraine

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

žák se specifickými poruchami učení; vyučování ruskému jazyku; individuální integrace; školní psycholog; speciální pedagog; rodiče; učitel ruského jazyka

Keywords in English

pupil with specific learning difficulties; teaching Russian language; individual integration; school psychologist; special teacher; patents; Russian language teacher

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 19/1/2011 01:45, PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.

Abstract

V originále

In this paper, the results of the emipric research focused on teaching Russian at primary schools in the South Moravian region in the Czech Republic are described. The goal was to analyze the current situation in Russian lessons at pupils with specific learning difficulties, numer of pupils with specific learning difficulties, teachers competencies and knowledge about problems, didactics and special needs education.

In Czech

Ve stati jsou prezentovány výsledky empirického výzkumu ohledně současného stavu výuky ruského jazyka v běžných třídách u žáků se specifickými poruchami učení na základních školách a v nižších ročnících víceletých gymnázií v Jihomoravském kraji v České republice. Cílem bylo analyzovat současnou situaci ve výuce ruštině u žáků se specifickými poruchami učení, zjistit učitelovy kompetence a znalosti o problematice spedifických poruch učení.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education