GRENAROVÁ, Renée. The current situation in the teaching Russian language in common classes with pupils with specific learning disorders in the region of South Moravia in the Czech Republic at senior primary grades and in the lower grades of multi-annual grammar schools. MOVA. Naukovo-teoretiččskij časopis z movoznavstva. Odessa: Astroprint, 2008, roč.13, No 2008, p. 125-130.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name The current situation in the teaching Russian language in common classes with pupils with specific learning disorders in the region of South Moravia in the Czech Republic at senior primary grades and in the lower grades of multi-annual grammar schools
Name in Czech Aktuální situace ve výuce ruského jazyka v běžných třídách s žáky se specifickými poruchami učení v Jihomoravském kraji České republiky ve vyšších ročnících základních škol a v nižších ročnících víceletý (výsledky výzkumu)
Authors GRENAROVÁ, Renée.
Edition MOVA. Naukovo-teoretiččskij časopis z movoznavstva. Odessa, Astroprint, 2008.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Ukraine
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) žák se specifickými poruchami učení; vyučování ruskému jazyku; individuální integrace; školní psycholog; speciální pedagog; rodiče; učitel ruského jazyka
Keywords in English pupil with specific learning difficulties; teaching Russian language; individual integration; school psychologist; special teacher; patents; Russian language teacher
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D., učo 2079. Changed: 19/1/2011 01:45.
Abstract
In this paper, the results of the emipric research focused on teaching Russian at primary schools in the South Moravian region in the Czech Republic are described. The goal was to analyze the current situation in Russian lessons at pupils with specific learning difficulties, numer of pupils with specific learning difficulties, teachers competencies and knowledge about problems, didactics and special needs education.
Abstract (in Czech)
Ve stati jsou prezentovány výsledky empirického výzkumu ohledně současného stavu výuky ruského jazyka v běžných třídách u žáků se specifickými poruchami učení na základních školách a v nižších ročnících víceletých gymnázií v Jihomoravském kraji v České republice. Cílem bylo analyzovat současnou situaci ve výuce ruštině u žáků se specifickými poruchami učení, zjistit učitelovy kompetence a znalosti o problematice spedifických poruch učení.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 26/5/2024 00:05