NEVĚŘILOVÁ, Zuzana a Marek GRÁC. Acquiring NLP Data by means of Games. In Proceedings of Fourth Workshop on Recent Advances in Slavonic Natural Languages Processing, RASLAN 2010. Brno: Tribun EU, 2010, s. 109-114. ISBN 978-80-7399-246-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Acquiring NLP Data by means of Games
Autoři NEVĚŘILOVÁ, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí) a Marek GRÁC (703 Slovensko, domácí).
Vydání Brno, Proceedings of Fourth Workshop on Recent Advances in Slavonic Natural Languages Processing, RASLAN 2010, od s. 109-114, 6 s. 2010.
Nakladatel Tribun EU
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14330/10:00051745
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-80-7399-246-0
Klíčová slova anglicky annotation games;
Změnil Změnila: RNDr. Zuzana Nevěřilová, Ph.D., učo 3839. Změněno: 27. 5. 2021 09:12.
Anotace
For some of the NLP tasks, obtaining appropriate data is very difficult. In this paper we concentrate on acquiring NLP data by means of games. Two different projects are presented and various aspects of these games are discussed. First, we discuss public-made collections of linguistic data generally: the quality and reliability of contributors and collections, and the high dependence of number of contributions on motivation and contribution policy. Second, we describe creation of games for acquiring NLP data in detail. As example, two existing games are presented. Finally, evaluation techniques for both projects are discussed.
Návaznosti
LC536, projekt VaVNázev: Centrum komputační lingvistiky
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum komputační lingvistiky
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 14:16