Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{921534, author = {Horehleď, Petr}, address = {Brno}, booktitle = {Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy Inclusive Education in Current Czech School}, edition = {1.}, keywords = {intervention; process of intervention; youngster; therapeutic community; regime measures; educational measures and evaluation; psychotherapeutic and sociotherapeutic programmes; institutional care; resocialization}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-5383-0}, pages = {367-377}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Aspekty a součásti reedukačního procesu v resocializačních zařízeních pro mládež}, year = {2010} }
TY - CHAP ID - 921534 AU - Horehleď, Petr PY - 2010 TI - Aspekty a součásti reedukačního procesu v resocializačních zařízeních pro mládež VL - Neuveden PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021053830 KW - intervention KW - process of intervention KW - youngster KW - therapeutic community KW - regime measures KW - educational measures and evaluation KW - psychotherapeutic and sociotherapeutic programmes KW - institutional care KW - resocialization N2 - Obsahem kapitoly jsou aspekty a součásti reedukačního procesu; patři sem především oblasti reedukace, a její problémy. Kapitola se zaměřuje zejména na metody a prostředky dosahování pozitivních změn při práci s rizikovou mládeží. Do oblastí reedukace zahrnuje výchovně-vzdělávací proces, zájmovou činnost klientů VÚ, minimální preventivní program sociálně patologických jevů, spolusprávu (samosprávu), individuální přístup k dětem v rámci individuálního programu rozvoje osobnosti dítěte, terapeutickou komunitu, režimová opatření, výchovná opatření a hodnocení, vztah vychovatele a dětí a psychoterapeutické a socioterapeutické programy. Stručně jsou také charakterizovány metody a techniky resocializačního působení, např. metoda přesvědčování, metoda pozitivních příkladů, psychodrama aj. ER -
HOREHLEĎ, Petr. Aspekty a součásti reedukačního procesu v resocializačních zařízeních pro mládež (Aspects and Components of Intervention Process in Resocialization Institutions for Youth). In \textit{Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy Inclusive Education in Current Czech School}. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p.~367-377. ISBN~978-80-210-5383-0.
|