VAĎUROVÁ, Helena a Karel PANČOCHA. Předpoklady inkluzivního vzdělávání na úrovni pedagogických pracovníků. In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy Inclusive Education in Current Czech School. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. s. 15-32. ISBN 978-80-210-5383-0. 2010.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Předpoklady inkluzivního vzdělávání na úrovni pedagogických pracovníků
Název česky Předpoklady inkluzivního vzdělávání na úrovni pedagogických pracovníků
Název anglicky Determinants of Inclusive Education in Mainstream School Teachers
Autoři VAĎUROVÁ, Helena (203 Česká republika, garant, domácí) a Karel PANČOCHA (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy Inclusive Education in Current Czech School, od s. 15-32, 18 s. 2010.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046991
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5383-0
Klíčová slova česky inkluzivní vzdělávání; kompetence; učitel; žák se SVP; postoje; odpovědnost; spolupráce; úroveň třídy; národní úroveň; individuální charakteristiky
Klíčová slova anglicky inclusive education; competence; teacher; student with SEN; attitudes; responsibility; cooperation; classroom level; national level; personal aspects
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Helena Vaďurová, Ph.D., M.Sc., učo 44568. Změněno: 26. 1. 2011 17:06.
Anotace
Kapitola představuje jednotlivé úrovně realizace inkluzivního vzdělávání. Zmiňuje aktuální mezinárodní a národní dokumenty. Dále se zabývá možnostmi, které se nabízejí na úrovni školy, třídy a důležitými determinantami na úrovni postojů, názorů a kompetencí pedagogických pracovníků. Výzkumná část tyto předpoklady ověřuje prostřednictvím kvantitativního šetřenímezi učiteli 1. stupně na školách hlavního vzdělávacího proudu.
Anotace anglicky
The chapter presents individual levels of inclusive education. It introduces current international and national documents. Furthermore, it analyses practice of inclusive education at the level of school and classroom. The main focus is put on attitudes and competences of teachers. The study verifies these findings through quantitative research among lower primary school teachers.
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 03:02