C 2010

Předpoklady inkluzivního vzdělávání na úrovni pedagogických pracovníků

VAĎUROVÁ, Helena and Karel PANČOCHA

Basic information

Original name

Předpoklady inkluzivního vzdělávání na úrovni pedagogických pracovníků

Name in Czech

Předpoklady inkluzivního vzdělávání na úrovni pedagogických pracovníků

Name (in English)

Determinants of Inclusive Education in Mainstream School Teachers

Authors

VAĎUROVÁ, Helena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Karel PANČOCHA (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy Inclusive Education in Current Czech School, p. 15-32, 18 pp. 2010

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00046991

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5383-0

Keywords (in Czech)

inkluzivní vzdělávání; kompetence; učitel; žák se SVP; postoje; odpovědnost; spolupráce; úroveň třídy; národní úroveň; individuální charakteristiky

Keywords in English

inclusive education; competence; teacher; student with SEN; attitudes; responsibility; cooperation; classroom level; national level; personal aspects

Tags

Reviewed
Změněno: 26/1/2011 17:06, PhDr. Helena Vaďurová, Ph.D., M.Sc.

Abstract

V originále

Kapitola představuje jednotlivé úrovně realizace inkluzivního vzdělávání. Zmiňuje aktuální mezinárodní a národní dokumenty. Dále se zabývá možnostmi, které se nabízejí na úrovni školy, třídy a důležitými determinantami na úrovni postojů, názorů a kompetencí pedagogických pracovníků. Výzkumná část tyto předpoklady ověřuje prostřednictvím kvantitativního šetřenímezi učiteli 1. stupně na školách hlavního vzdělávacího proudu.

In English

The chapter presents individual levels of inclusive education. It introduces current international and national documents. Furthermore, it analyses practice of inclusive education at the level of school and classroom. The main focus is put on attitudes and competences of teachers. The study verifies these findings through quantitative research among lower primary school teachers.