Detailed Information on Publication Record
2010
Předpoklady inkluzivního vzdělávání na úrovni pedagogických pracovníků
VAĎUROVÁ, Helena and Karel PANČOCHABasic information
Original name
Předpoklady inkluzivního vzdělávání na úrovni pedagogických pracovníků
Name in Czech
Předpoklady inkluzivního vzdělávání na úrovni pedagogických pracovníků
Name (in English)
Determinants of Inclusive Education in Mainstream School Teachers
Authors
VAĎUROVÁ, Helena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Karel PANČOCHA (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy Inclusive Education in Current Czech School, p. 15-32, 18 pp. 2010
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00046991
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5383-0
Keywords (in Czech)
inkluzivní vzdělávání; kompetence; učitel; žák se SVP; postoje; odpovědnost; spolupráce; úroveň třídy; národní úroveň; individuální charakteristiky
Keywords in English
inclusive education; competence; teacher; student with SEN; attitudes; responsibility; cooperation; classroom level; national level; personal aspects
Tags
Reviewed
Změněno: 26/1/2011 17:06, PhDr. Helena Vaďurová, Ph.D., M.Sc.
V originále
Kapitola představuje jednotlivé úrovně realizace inkluzivního vzdělávání. Zmiňuje aktuální mezinárodní a národní dokumenty. Dále se zabývá možnostmi, které se nabízejí na úrovni školy, třídy a důležitými determinantami na úrovni postojů, názorů a kompetencí pedagogických pracovníků. Výzkumná část tyto předpoklady ověřuje prostřednictvím kvantitativního šetřenímezi učiteli 1. stupně na školách hlavního vzdělávacího proudu.
In English
The chapter presents individual levels of inclusive education. It introduces current international and national documents. Furthermore, it analyses practice of inclusive education at the level of school and classroom. The main focus is put on attitudes and competences of teachers. The study verifies these findings through quantitative research among lower primary school teachers.