VAĎUROVÁ, Helena and Karel PANČOCHA. Předpoklady inkluzivního vzdělávání na úrovni pedagogických pracovníků (Determinants of Inclusive Education in Mainstream School Teachers). In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy Inclusive Education in Current Czech School. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 15-32. ISBN 978-80-210-5383-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Předpoklady inkluzivního vzdělávání na úrovni pedagogických pracovníků
Name in Czech Předpoklady inkluzivního vzdělávání na úrovni pedagogických pracovníků
Name (in English) Determinants of Inclusive Education in Mainstream School Teachers
Authors VAĎUROVÁ, Helena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Karel PANČOCHA (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy Inclusive Education in Current Czech School, p. 15-32, 18 pp. 2010.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00046991
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5383-0
Keywords (in Czech) inkluzivní vzdělávání; kompetence; učitel; žák se SVP; postoje; odpovědnost; spolupráce; úroveň třídy; národní úroveň; individuální charakteristiky
Keywords in English inclusive education; competence; teacher; student with SEN; attitudes; responsibility; cooperation; classroom level; national level; personal aspects
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Helena Vaďurová, Ph.D., M.Sc., učo 44568. Changed: 26/1/2011 17:06.
Abstract
Kapitola představuje jednotlivé úrovně realizace inkluzivního vzdělávání. Zmiňuje aktuální mezinárodní a národní dokumenty. Dále se zabývá možnostmi, které se nabízejí na úrovni školy, třídy a důležitými determinantami na úrovni postojů, názorů a kompetencí pedagogických pracovníků. Výzkumná část tyto předpoklady ověřuje prostřednictvím kvantitativního šetřenímezi učiteli 1. stupně na školách hlavního vzdělávacího proudu.
Abstract (in English)
The chapter presents individual levels of inclusive education. It introduces current international and national documents. Furthermore, it analyses practice of inclusive education at the level of school and classroom. The main focus is put on attitudes and competences of teachers. The study verifies these findings through quantitative research among lower primary school teachers.
PrintDisplayed: 27/4/2024 15:56