VOJTOVÁ, Věra. Příležitost a podpora v edukačním prostředí školy se zaměřením na žáky v riziku vývoje poruchy chování. (Opportunity and Protection in the education with the Focuse on At-risk children.). In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy. Inclusive Education in Current Czech School. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 359-366, 7 pp. ISBN 978-80-210-5383-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Příležitost a podpora v edukačním prostředí školy se zaměřením na žáky v riziku vývoje poruchy chování.
Name in Czech Příležitost a podpora v edukačním prostředí školy se zaměřením na žáky v riziku vývoje poruchy chování.
Name (in English) Opportunity and Protection in the education with the Focuse on At-risk children.
Authors VOJTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy. Inclusive Education in Current Czech School, p. 359-366, 7 pp. 2010.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00047004
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5383-0
Keywords (in Czech) žák v riziku; porucha chování; inkluzivní vzdělávání; škola pro všechny; školní neúspěch; vylučování; podpora; resilience
Keywords in English at-risk pupil; behaviour disorder; inclusive education; school life; school failure; exclusion; support; resilience
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Changed: 16/2/2011 15:18.
Abstract
Model Kvality života školy ukazuje na faktory edukačních příležitostí a opory pro žáky v riziku poruchy chování. Ti jsou skupinou žáků nejčastěji vylučovanou ze školy a ohroženou nedokončeným vzděláním. Model inkluzivní školy, který kapitole představujeme jsme vytvořily na základě dlouhodobého výzkumu. Inkluzivní škola, která využívá svůj prostor a procesy učení a výuky pro podporu a posilování žáků v riziku vývoje poruchy chování zvyšuje jejich šance na uspokojivou socializaci a kvalitu života v dospělosti.
Abstract (in English)
Quality of school life model introduduces the factors of educational opportunity and support for so called At-risk children. Pupils with behaviour disorder are very often school outsiders and experience exclusion from education. We introduce here the model of inclusive school, based on our longterm research. Inclusive school with supportive learning and teaching processes increases At-risk childrens socialisation an quality of their life in adulthood.
PrintDisplayed: 22/9/2024 01:40