Detailed Information on Publication Record
2010
Přínos reflexe pedagogických činností a výsledků pro profesní rozvoj studentů učitelství pro primární školu (o vzájemných vztazích teorie a praxe).
HORKÁ, HanaBasic information
Original name
Přínos reflexe pedagogických činností a výsledků pro profesní rozvoj studentů učitelství pro primární školu (o vzájemných vztazích teorie a praxe).
Name (in English)
Reflection of educational activities and results for the professional development of teacher students (about the relations of theory and practice).
Authors
HORKÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Banská Bystrica, László, K. et al. Prostriedky rozvíjania sposobilostí učitel´a. p. 124-139, 16 pp. 2010
Publisher
Pedagogická fakulta UMB v Banskej Bystrici. Občianské združenie Pedagog.
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00047057
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-557-0107-3
Keywords (in Czech)
reflexe; sebereflexe; profesionalizace; profesní odpovědnost; profesní rovoj; kompetence osobnostně kultivující; kompetence hodnotící; integrace pedagogické; psychologické a praktické pregraduální přípravy.
Keywords in English
Reflection; self-reflection; professionalisation; professional responsibility; professional development; competence of personal growth; competence of evaluation; the integration of educational; psychological and practical undergraduate preparation.
Tags
Reviewed
Změněno: 25/8/2013 09:36, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Autorka sleduje proces otevření se profesi od vnímání sebe i žáků, budování pozitivní profesionální motivace až po rozvoj pedagogického myšlení. Uvádí výčet doporučovaných reflektovaných činností studenta jako možné východisko pro vymezení kritérií k hodnocení výkonu studenta na pedagogické praxi. Prezentuje zkušenosti z realizace studijního programu oboru Učitelství pro 1. stupeň základní školy na PdF MU a prezentuje výsledky strukturované reflexe studentů k vybraným tématům profesní přípravy.
In English
The author examines the process of opening onesel to the profession" from the perception of oneself and the pupils, developing positive professional motivation to the development of educational thinking. She reviews the recommended reflected activities of a student as a possible starting point for the definition of student teaching practice evaluation criteria. She presents experience from the implementation of the study programme Primary school teaching at the Faculty of Education MU and presents the results of structured reflection of students on the selected topics of professional training.