BALÁTOVÁ, Kristýna. Hodnoty jako bariéry v inkluzivním vzdělávání (u žáků s poruchou chování) (Values as Barriers to Inclusive Education (for Pupils with Behavioral Disorders)). In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy Inclusive Education in Current Czech School. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 337-346. ISBN 978-80-210-5383-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Hodnoty jako bariéry v inkluzivním vzdělávání (u žáků s poruchou chování)
Name in Czech Hodnoty jako bariéry v inkluzivním vzdělávání (u žáků s poruchou chování)
Name (in English) Values as Barriers to Inclusive Education (for Pupils with Behavioral Disorders)
Authors BALÁTOVÁ, Kristýna (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy Inclusive Education in Current Czech School, p. 337-346, 10 pp. 2010.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00047058
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5383-0
Keywords (in Czech) hodnoty; hodnotové orientace; postoje; patologie hodnot; poruchy chování; inkluze; integrace; bariéry
Keywords in English values; value orientations; attitudes; values of pathology; behavioral disorders; inclusion; integration; barriers
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Kristýna Balátová, Ph.D., učo 84421. Changed: 22/6/2011 14:35.
Abstract
Tato kapitola se zabývá problematikou hodnot a poruch chování v kontextu inkluzivního vzdělávání. Pojednává konkrétně o tom, jak se patologie hodnot, resp. patologie hodnotových orientací, mohou stát bariérami ve vzdělávání u žáků s poruchami chování. (Teoretická část autorčina výzkumu.)
Abstract (in English)
This chapter deals with values and behavioral disorders in context of inclusive education. It addresses specifically how the pathology of values or pathology of value orientations becomes a barrier to learning for pupils with behavioral disorders. (Theoretical part of the research.)
PrintDisplayed: 1/10/2024 05:20