VÍTKOVÁ, Marie a Ivana MICHÁLKOVÁ. Přístupy k inkluzivnímu vzdělávání ve školách hlavního vzdělávacího proudu - empirické šetření. In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy Inclusive Education in Current Czech School. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. s. 43-59. ISBN 978-80-210-5383-0. 2010.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Přístupy k inkluzivnímu vzdělávání ve školách hlavního vzdělávacího proudu - empirické šetření
Název česky Přístupy k inkluzivnímu vzdělávání ve školách hlavního vzdělávacího proudu - empirické
Název anglicky Access to Inclusive Education in Mainstream Schools - Empirical Study
Autoři VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí) a Ivana MICHÁLKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy Inclusive Education in Current Czech School, od s. 43-59, 17 s. 2010.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00047060
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5383-0
Klíčová slova česky inkluzivní vzdělávání; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; škola hlavního vzdělávacího proudu; legislativa; empirické šetření
Klíčová slova anglicky inclusive education; pupil with special education needs; mainstream school; legislation; empirical study
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Změněno: 26. 4. 2011 17:41.
Anotace
Kapitola se zabývá posílením přístupu k inkluzivnímu vzdělávání ve školách hlavního vzdělávacího proudu díky ratifikaci Úmluvy o právech osob se zdravotním postižením (vydaná OSN v roce 2006) na podzim 2009 v ČR, návazným Národním plánem vytváření rovných příležitostí pro osoby se zdravotním postižením a Národním akčním plánem vzdělávání (NAPIV). Uvedena jsou zde výzkumná šetření ve vybraných základních školách v Praze.
Anotace anglicky
The chapter deals with strengthening inclusive approaches to education in mainstream schools based on the Convention on the Rights of Persons with Disabilities (issued by the United Nations in 2006) ratified by the Czech Republic in fall 2009 and followed by the National Plan on the Development of Equal Opportunities for Persons with Disabilities and National Action Plan for Inclusive Education (referred to as NAPIV). It is followed by empirical study in selected primary schools in Prague.
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 02:19