VÍTKOVÁ, Marie and Ivana MICHÁLKOVÁ. Přístupy k inkluzivnímu vzdělávání ve školách hlavního vzdělávacího proudu - empirické šetření (Access to Inclusive Education in Mainstream Schools - Empirical Study). In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy Inclusive Education in Current Czech School. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 43-59. ISBN 978-80-210-5383-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Přístupy k inkluzivnímu vzdělávání ve školách hlavního vzdělávacího proudu - empirické šetření
Name in Czech Přístupy k inkluzivnímu vzdělávání ve školách hlavního vzdělávacího proudu - empirické
Name (in English) Access to Inclusive Education in Mainstream Schools - Empirical Study
Authors VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Ivana MICHÁLKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy Inclusive Education in Current Czech School, p. 43-59, 17 pp. 2010.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00047060
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5383-0
Keywords (in Czech) inkluzivní vzdělávání; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; škola hlavního vzdělávacího proudu; legislativa; empirické šetření
Keywords in English inclusive education; pupil with special education needs; mainstream school; legislation; empirical study
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Changed: 26/4/2011 17:41.
Abstract
Kapitola se zabývá posílením přístupu k inkluzivnímu vzdělávání ve školách hlavního vzdělávacího proudu díky ratifikaci Úmluvy o právech osob se zdravotním postižením (vydaná OSN v roce 2006) na podzim 2009 v ČR, návazným Národním plánem vytváření rovných příležitostí pro osoby se zdravotním postižením a Národním akčním plánem vzdělávání (NAPIV). Uvedena jsou zde výzkumná šetření ve vybraných základních školách v Praze.
Abstract (in English)
The chapter deals with strengthening inclusive approaches to education in mainstream schools based on the Convention on the Rights of Persons with Disabilities (issued by the United Nations in 2006) ratified by the Czech Republic in fall 2009 and followed by the National Plan on the Development of Equal Opportunities for Persons with Disabilities and National Action Plan for Inclusive Education (referred to as NAPIV). It is followed by empirical study in selected primary schools in Prague.
PrintDisplayed: 20/7/2024 21:21