VÍTKOVÁ, Marie. Specifika edukace žáků s těžkým postižením v základní škole speciální - kazuistika. In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy Inclusive Education in Current Czech School. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, s. 63-70. ISBN 978-80-210-5383-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Specifika edukace žáků s těžkým postižením v základní škole speciální - kazuistika
Název česky Specifika edukace žáků s těžkým postižením v základní škole speciální - kazuistika
Název anglicky Specific Aspects of Education of Students with Profound Disabilities in Special Schools Case Study
Autoři VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy Inclusive Education in Current Czech School, od s. 63-70, 8 s. 2010.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00047061
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5383-0
Klíčová slova česky základní škola speciální; žák s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami; Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání základní škola speciální (RVP ZŠS)
Klíčová slova anglicky special school; student with profound and multiple disabilities; Framework Educational Programme for Special Schools
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Změněno: 26. 4. 2011 17:52.
Anotace
Kapitola se zabývá vzděláváním žáků v základní škole speciální. Pozornost je věnována specifikům v edukaci žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami. Vzdělávání uvedeného okruhu žáků má nejen jiný obsah a odlišné metody práce, ale vyžaduje i speciálně upravené podmínky prostředí školy. Mnohotvárnost forem pedagogické podpory pomáhá najít vhodné individuální možnosti edukace pro žáky s těžkým postižením. Jako příklad jsou uvedeny výsledky kvalitativního výzkumu - dvě kazuistiky žáků ze základní školy speciální s jejich průběžným hodnocením.
Anotace anglicky
The chapter focuses on education of students in special schools. Special attention is paid to specific aspects in education of students with profound disabilities. Education of these students requires modification in the content, methods of work and school environment. Wide range of educational support and approaches allows to find the most suitable individual form of support of a particular student. We provide the results of qualitative research - two case studies from special schools including interim evaluation for illustration.
VytisknoutZobrazeno: 31. 8. 2024 22:09